کد مطلب: 

308

حمایت از محصولات داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

حمایت از محصولات داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: برنامه های این سازمان در جهت حمایت از محصولات داخلی در تمامی بخش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله حوزه امنیت اجرایی می شود.

به گزارش سیتنا از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، "سعید مهدیون" در مراسم تبادل تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، اظهارداشت: در حوزه محصولات تولید شده در داخل باید استانداردها، شاخص ها و فرایندهای اجرایی بر اساس شرایط بومی و در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی تدوین و اجرایی شود.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه ای تایید نمونه در این بخش از جمله ابزارهای مهمی است که برای حمایت از محصولات داخلی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مهدیون خاطرنشان کرد: این فرایند در تمامی کشورها با هدف رعایت حداقل استانداردهای کیفی و همچنین حمایت از محصولات داخلی اجرایی می شود و این مهم در کشور ما هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی بازرسی و نظارت را یکی از مراحل مهم پس از تایید نمونه دانست و تصریح کرد: می بایست پس از تایید نمونه محصولات موجود در این حوزه، یک فرایند نظارتی به منظور حفظ شرایط کیفی این محصولات تعریف و اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که فرایند تایید نمونه باید برای تمامی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری داخلی و یا خارجی موجود در کشور طی شود، تاکید کرد: امیدواریم اجرای برنامه های موجود در این حوزه، افزایش حمایت از تولیدات داخلی را محقق کند.

در این مراسم، مهندس رادکانی، معاون گسترش فناوری اطلاعات نیز با بیان این مطلب که این تفاهم نامه در راستای وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سند افتا اجرایی می شود، گفت: براساس فراخوان های اعلام شده به منظور شناسایی آزمایشگاه های تخصصی توانمند برای تست و ارزیابی محصولات داخلی و خارجی موجود در کشور، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به عنوان نخستین آزمایشگاه تایید شده در این حوزه انتخاب و فعالیت خود را عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-14 09:56

افزودن دیدگاه جدید