کد مطلب: 

293748

همزمان با افت درآمد تسلا، تولید مدل‌های جدید جلو می‌افتد

سود شرکت تسلا امسال به کمتر از نصف کاهش یافته و درحالی که هزاران نفر را برای خروج از این وضع بیکار کرده است، قصد دارد مدل‌های تازه را زودتر وارد بازار کند.
تسلا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سود شرکت تسلا امسال به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است و درحالی که هزاران نفر را برای خروج از این وضع بیکار کرده است، قصد دارد مدل‌های تازه را زودتر به بازار آورد.

این تولیدکننده خودروهای برقی (ای وی) گفت که در سه ماه اول سال یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار سود کرد، درحالی که سود آن در مدت مشابه سال قبل دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار بود.

تسلا، تحت مالکیت و ریاست ایلان ماسک، گفت که بیش از شش هزار نفر را در کارخانه‌های خود در تگزاس و کالیفرنیا بیکار خواهد کرد.

این شرکت از افت تقاضا و رقابت با محصولات وارداتی از چین رنج می‌برد که باعث شده قیمت سهام آن در سال ۲۰۲۴، ۴۳ درصد افت کند.

تسلا پیشتر در ماه جاری گفت که ۱۰ درصد از نیروی کار خود کم خواهد کرد.

ارقام سه ماهه اول ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که این شرکت ۲۱.۳ میلیارد دلار درآمد داشته، درحالی که تحلیلگران درآمد آن را کمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کردند.

اما تصمیم تسلا برای جلو انداختن عرضه مدل‌های جدید از نیمه دوم ۲۰۲۵ باعث افزایش ۱۲.۵ درصدی ارزش سهام آن در معاملات بعد از ساعت رسمی شد.

این شرکت که فقط خودروی های برقی تولید می‌کند قیمت مدل‌های تازه را فاش نکرد.

ماسک قرار است در یک کنفرانس ویدئویی در مورد جزئیات مدل‌های تازه برای سرمایه گذاران توضیح دهد که شاید شامل یک «مدل ۲» باشد که ارزان‌تر از مدل ۳ است و رویترز پیشتر گزارش داد در ماه آوریل ایده آن کنار گذاشته شد.

با این حال این شرکت با کاهش قیمت خودروهای خود در بازارهایی که با افت فروش روبروست، سعی در جذب مشتریان دارد.

تسلا گفت که وضعیت آن منحصر به فرد نیست.

این شرکت گفت: «فروش خودروهای برقی در جهان همچنان زیر فشار است، چون بسیاری از خودروسازان مدل‌های هیبریدی را بر EV (تمام برقی) ترجیح می‌دهند.»

مدل‌های چینی زیادی هم روانه بازار شده که قیمت تسلا را، که همچنان در قابلیت اعتماد دست برتر را دارد، زیر فشار می‌گذارد.

در نتیجه ارزش سهام این شرکت از آغاز سال تاکنون حدود ۴۰ درصد افت کرده است.

اما تسلا قبلا هم با چنین افتی روبرو بوده؛ قیمت سهام آن در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۱۳ دلار افت کرد، اما بعدا بیش از دو برابر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-04-24 10:38

افزودن دیدگاه جدید