کد مطلب: 

292236

نتایج نظر‌سنجی: اکثر نوجوانان بدون گوشی‌ هوشمند احساس آرامش می‌کنند

بر اساس نتایج نظرسنجی تازه‌ای از مرکز پژوهش‌های «پیو»، تقریبا سه چهارم نوجوانان آمریکایی می‌گویند وقتی تلفن هوشمند خود را همراه ندارند و به شبکه‌های اجتماعی مراجعه نمی‌کنند، احساس شادی و آرامش می‌کنند.
نتایج نظر‌سنجی: اکثر نوجوانان بدون گوشی‌ هوشمند احساس آرامش می‌کنند

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، یافته‌های این پژوهش می‌گوید در حالی که بسیاری از نوجوانان گذراندن وقت بدون گوشی هوشمند را مثبت می‌دانند، اما اکثر آن‌ها استفاده از تلفن هوشمند یا رسانه‌های اجتماعی را محدود نکرده‌اند.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که سیاست‌گذاران و حامیان کودکان به‌طور فزاینده‌ای نگران وابستگی نوجوانان به تلفن هوشمند و رسانه‌های اجتماعی خود هستند.

سال گذشته، ده‌ها ایالت آمریکا، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، از شرکت متا مالک اینستاگرام و فیس‌بوک به دلیل «آسیب‌ رساندن به جوانان» و «ایجاد بحران سلامت روان جوانان، با طراحی‌ آگاهانه و عمدی ویژگی‌هایی که کودکان را معتاد می‌کند»، شکایت کردند.

در واکنش به این انتقاد‌ها، مدیران متا، تیک‌تاک، ایکس و دیگر رسانه‌‌های اجتماعی در ماه ژانویه به کمیته قضایی سنا فراخوانده شدند، تا درباره آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی به جوانان، شهادت دهند.

علی رغم افزایش نگرانی‌ها، بیشتر نوجوانان بر این باورند که گوشی‌های هوشمند خلاقیت و سرگرمی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

با وجود افزایش نگرانی‌ها، بیشتر نوجوانان بر این باورند که گوشی‌های هوشمند خلاقیت و سرگرمی‌ها را آسان‌تر می‌کند، در حالی که ۴۵ درصد هم می‌گویند به آن‌ها کمک می‌کند در مدرسه، بهتر عمل کنند.

یافته‌های پژوهش پیو نشان‌می‌دهد تقریبا همه نوجوانان آمریکایی (حدود ۹۵ درصد) به تلفن هوشمند دسترسی دارند و بیشتر نوجوانان می‌گویند مزایای داشتن این گوشی‌ها برای افراد هم‌سن و سالشان، بیشتر از مضرات آن است.

اکثر نوجوانان بر این باورند تلفن‌‌های هوشمند به‌طور قابل‌توجهی به افراد هم‌سن و سال آنها در ابراز خلاقیت (۶۵ درصد) کمک می‌کند. تقریباً نیمی هم (۴۵ درصد) اظهار داشتند که این وسایل موفقیت تحصیلی را در بین جوانان آسان‌تر کرده است.

پیش‌تر دادستان‌های کل ۳۳ ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک، از متا شکایت کردند و گفتند این شرکت بارها مردم را در مورد خطرات پلتفرم‌های خود گمراه کرده است.

کمیسیون اروپا نیز به‌صورت رسمی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محافظت متا از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-03-12 14:35

افزودن دیدگاه جدید