کد مطلب: 

292224

داروی سرطان توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود

کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند به تسریع روند تولید دارو کمک کند و به بیماران مراقبت‌های شخصی ارائه دهد و طی چند سال آینده به بازار عرضه شوند.
هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، دمیس هَسَبیس، مدیرعامل پروژه هوش مصنوعی کمپانی «گوگل»، که یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این حوزه است، می‌گوید داروهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای بیماری‌های سخت همچون بیماری‌های قلبی و سرطان می‌توانند طی چند سال آینده به بازار عرضه شوند.

هسبیس در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی به درمان بیماری‌های بزرگی مثل آلزایمر یا سرطان نزدیک است، گفت: «فکر می‌کنم بسیار نزدیک هستیم. می‌توانم بگویم که ما فقط چند سال دیگر با اولین داروهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای بیماری‌های بزرگ مثل قلبی-عروقی و سرطان فاصله داریم.»

او افزود: «ما به تازگی قراردادهای بزرگی با بیگ فارما و دیگر کمپانی‌های داروسازی امضا کرده‌ایم. من انتظار دارم طی چند سال آینده داروهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را در کلینیک‌ها و آزمایش‌های بالینی ببینیم. این دورانی شگفت‌انگیز خواهد بود که طی آن مردم می‌توانند فواید واقعی هوش مصنوعی را در زندگی روزمره خود احساس کنند.»

هدف آزمایش‌های بالینی این است که ببیند آیا داروی تازه‌تولیدشده یا دستگاه جدید برای استفاده انسان ایمن و مؤثر است. با این وجود، داروهایی که به مرحله آزمایش بالینی می‌رسند، ممکن است کماکان چندین سال در نوبت عرضه به بازار بمانند.

کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند به تسریع روند تولید دارو کمک کند و به بیماران مراقبت‌های شخصی ارائه دهد. آنها در عین حال درباره خطرات بایاس‌های هوش مصنوعی هشدار می‌دهند و می‌گویند اگر این ابزارها با داده‌های نسبتا زیادی آموزش داده نشوند، می‌توانند سوگیری‌های خطرناکی پیدا کنند.

گوگل خود می‌داند که هوش مصنوعی همیشه درست کار نمی‌کند. هسبیس اخیراً درباره شکست «هوش مصنوعی جمنای» گوگل دیپ‌ماند صحبت کرده است. قضیه بدین ترتیب بود که پس از ارائه شدن جمنای به بازار، برخی کاربران با استفاده از آن تصاویر نادرست و خطرناک تاریخی تولید کردند. این باعث شد گوگل برای مدتی استفاده عمومی از جمنای را متوقف کند تا به تعمیر و توسعه آن بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-03-12 11:28

افزودن دیدگاه جدید