کد مطلب: 

291094

سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با سیتنا: ورود شورای رقابت به سکوهای بومی به معنی سرکوب و قیمت گذاری نیست؛ مساله، تنظیم گری در این بازارهاست

سخنگوی شورای رقابت، گفت: ما باید اقتصاد دیجیتال، تکنولوژی و مدرنیزم را بپذریریم و حمایت کنیم، اما باید مراقب باشیم حقی از کسی تضییع نشود، لذا این ورودها در سکوهای بومی به معنی سرکوب و قیمت گذاری نیست، بلکه تنظیم گری در این بازارها است.
شورای رقابت

سپهر دادجوی توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نحوه نظارت شورای رقابت در انحصارزدایی سکوهای بومی همچون اسنپ و دیجی کالا، گفت: موضوع بازارهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتال موضوع جدیدی است. شورای رقابت با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال، بدنه کارشناسی خود که مرکز ملی رقابت باشد را ملزم کرده که به این بازار ورود کنند.

سخنگوی شورای رقابت، اظهار کرد: همه بازارهای این چنینی در حال مطالعه هستند و بعضا برای آنها دستورالعمل یا رای داده شده و بعضا نیز در حال مطالعه هستند و شورای رقابت نسبت به این نوع بازارها بی تفاوت نیست و در حال رصد آنها است و هر کجا که احساس کند این بازارها از موقعیت مسلط خود سوءاستفاده می کنند یا رویه ضد رقابتی را پیش گرفته اند، ورود می کند.

دادجوی توکلی، خاطرنشان کرد: ما باید اقتصاد دیجیتال، تکنولوژی و مدرنیزم را بپذیریم و حمایت کنیم، اما باید مراقب باشیم حقی از کسی تضییع نشود، لذا این ورودها به معنی سرکوب و قیمت گذاری نیست، بلکه تنظیم گری در این بازارها است.

سخنگوی شورای رقابت، افزود: اعضای کارگروه اقتصاد دیجیتال به صورت هفتگی جلسات منظمی دارند و شورای رقابت در تمام این بازارها به فراخور میزان اهمیت و درگیری جامعه مخاطب با آن، به آن ورود داشته که یا مطالعه کرده یا در حال مطالعه است و در تلاشیم تا حق مصرف کننده و مخاطب را تضمین کنیم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-02-14 12:19

افزودن دیدگاه جدید