کد مطلب: 

290257

مدیرعامل آسیاتک: تناسب بین درآمد و هزینه‌ها در صنعت ارتباطات نامعقول است

مدیرعامل آسیاتک گفت: از سال 1395 تا 1403، هزینه های حقوق و دستمزد در آسیاتک بیش از 16 برابر، هزینه های برق صادر شده توسط شرکت توزیع برق در مرکز داده آسیاتک، حدود هشت برابر و هزینه اجاره فضای مخابراتی حدود 16 برابر افزایش داشته است، اما درآمد آسیاتک با افزایش پنج برابری مواجه شده است.
مدیرعامل آسیاتک: تناسب بین درآمد و هزینه‌ها در صنعت ارتباطات نامعقول است

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدعلی یوسفی زاده در نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای، گفت: زنجیره تامین چند پارامتر دارد که از تجمیع این شاخص ها وضعیت نگهداری، توسعه و پایداری شبکه حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: از سال 1395 تا 1403 بر اساس هزینه های حقوق و دستمزد در آسیاتک، هزینه های سرمایه انسانی بیش از 16 برابر (1491 درصد) افزایش داشته است. در همین دوره، بر اساس هزینه های برق صادر شده توسط شرکت توزیع برق در مرکز داده آسیاتک، هزینه برق حدود هشت برابر (690 درصد) افزایش داشته است و در همین دوره، هزینه اجاره فضای مخابراتی حدود 16 برابر (1555 درصد) افزایش داشته است.

وی در عین حال گفت: در صورت های مالی شرکت‌ها علی الخصوص شرکت‌های سهامی عام نکته ای که وجود دارد این است که نرخ برق هشت برابر شده است، در صورتی که در مراکز داده و بحث زیرساخت ها، نگهداری و توسعه محتوا همچنان هزینه برق تجاری وجود دارد.

مدیرعامل آسیاتک در همین راستا، تشریح کرد: نرخ ارز از سال 1395 تا 1402، بیش از 15 برابر (1397 درصد) افزایش داشته است و درآمد آسیاتک از سال 1395 تا 1402، بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

یوسفی زاده در عین حال گفت: قیمت خرید اینترنت زیرساخت از سال 1395 تا 1402 به میزان پنج برابر افزایش داشته است، در حالی که قیمت اینترنت زیرساخت در این بازه زمانی 40 درصد کاهش داشته است.

وی پیرامون تاثیر مصوبه تمرکز زدایی در افزایش هزینه تمام شده محتوای داخلی، گفت: مطابق با مصوبه 344 (طرح توزیع ترافیکو تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور)، شبکه ارتباطی کشور به پنج ناحیه اصلی تقسیم شده و تعرفه ابر انتقال بین این نواحی، 5 برابر شده است، لذا سازمان‌ها یا باید هزینه پنج برابری بابت انتقال پرداخت کنند یا اینکه اقدام Core، BRAS، CGNAT و تجهیزات مربوطه برای نزدیک شدن به کاربر کنند.

مدیرعامل آسیاتک افزود: پیاده سازی این توپولوژی با در نظر گرفتن CapEx و OpEx، هزینه تامین و نگهداری زیرساخت را 3.5 برابر می کند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-23 13:51

افزودن دیدگاه جدید