کد مطلب: 

289685

نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب و کار - درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم

تبلیغات، ساختار یک پیام هست، که افراد رو با هر روشی متقاعد و انگیزه خرید رو تو اونا تقویت می‌کنه. باید بدونیم که برای تأثیر بهتر و موندگارتر این نوع تبلیغ، بهتره که تولید محتواها رو بادقت و خلاقیت زیادی انجام بدیم و از سرسری رد کردن یا گذاشتن مطالب و محتواهای تکراری و بی‌فایده که فقط وقت و هزینه اضافی به دنبال دارن، جداً خودداری کنیم.
نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب و کار – درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم

گزارش آگهی/ با تغییر توی روند زندگی و پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب‌وکار، توی محیط اینترنت هستیم که از حق نگذریم تأثیر خیلی زیادی نسبت به روش‌های دیگه داره.

در واقع تبلیغات، ساختار یک پیام هست، که افراد رو با هر روشی متقاعد و انگیزه خرید رو تو اونا تقویت می‌کنه. باید بدونیم که برای تأثیر بهتر و موندگارتر این نوع تبلیغ، بهتره که تولید محتواها رو بادقت و خلاقیت زیادی انجام بدیم و از سرسری رد کردن یا گذاشتن مطالب و محتواهای تکراری و بی‌فایده که فقط وقت و هزینه اضافی به دنبال دارن، جداً خودداری کنیم. برای حرفه‌ای شدن توی این کار، می‌شه از آموزش‌ها یا دوره رایگان گوگل ادز استفاده کرد.

تبلیغات توی بازار باعث می‌شه مردم به موضوع موردنظر جلب بشن و توجه خاصی به مورد تبلیغ‌شده داشته باشن. این جلب‌توجه می‌تونه از هر طریق و روشی باشه. مثلاً به‌صورت بیلبوردی روی دیوارهای شهر یا یک ورقه کاغذ پشت شیشه مغازه و هزارتا روش‌های گوناگون دیگه که به سلیقه و ایده افراد برمی‌گرده و گوگل هم یکی از اون‌هاست. در ادامه با بررسی دقیق این موضوع با ما همراه باشید.

مزیت‌های تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغ در گوگل ادز اثرات خیلی بهتری توی رونق کسب‌وکار شما داره و بدون اون احتمال شکست توی کار خیلی بالاست. یکی از درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم این بود که با قطع برخی از ارتباطات، درصورتی‌که هیچ‌گونه تبلیغ مجازی نداشته باشید، به‌صورت تدریجی به فراموشی سپرده می‌شید.  بعضی از مزیت‌های مهم و بی‌نظیره سفارش کلیک گوگل عبارت‌اند از:

تبلیغ هدفمند

بعضی از روش‌های سنتی تبلیغات مثل بنرهای خیابونی و تلویزیونی، محصول شما رو برای افراد خیلی کمی به نمایش می‌گذارن و عده‌ای از جامعه، ممکنه بی‌تفاوت از کنارشون عبور کنند. اما با استفاده از گوگل ادز، تبلیغات خیلی تخصصی و برای افرادی هست که خودشون دنبال محصول شما هستن و با وارد کردن کلمه کلیدی به این صفحه هدایت شده‌اند. به بیان ساده‌تر تبلیغ یا محصول شما مناسب با نیاز خود فرد هست و فرد خودش با دستای خودش به صفحه شما واردشده و از تبلیغ شما دیدن کرده، پس احتمال خرید و تبدیل‌شدنش به مشتری واقعی بیشتر هست. ما در این فرایند از نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب‌وکار، آگاهی بیشتری پیدا می‌کنیم.

امکان مدیریت زمان نمایش تبلیغات

عامل دیگه‌ای که نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب‌وکار رو اثبات می‌کنه، امکان مدیریت زمان تبلیغ، بر اساس نیازهای اون کسب‌وکار هست. سپس با طی کردن دوره رایگان گوگل ادز، شما می‌تونین تبلیغتون در گوگل رو طوری تنظیم کنید که تنها برای افراد یک منطقه و توی یک بازه زمانی مشخص نمایش داده بشه.

نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب و کار - درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم

رایگان بودن نمایش تبلیغات

از مزیت‌های دیگه‌ای که تا چند وقت پیش نمی‌دونستیم و جز درس‌هایی هست که از دوران کرونا گرفتیم، اینه که تبلیغات توی گوگل رایگان هست. درواقع گوگل به‌ ازای نمایش تبلیغ وب‌سایت شما هیچ هزینه‌ای نمی‌گیره. تنها زمانی که ممکن تبلیغ شما هزینه‌بر بشه، زمانی هست که کاربر روی سایتتون کلیک کنه و وارد بشه. برای سفارش کلیک گوگل ابتدا باید نرخ تعیین بشه که هزینه هر کلیک رو بر اساس مزایده، مشخص می‌کنن. لازمه بدونید که هرچقدر کلمات کلیدی که تبلیغ شما با اون سروکار داره بیشتر باشه، امکان بیشتر شدن هزینه بالاتر است.

استفاده از تبلیغات گوگل برای رشد سریع

برخلاف روش‌هایی مثل سئو یا تولید محتوا، طی کردن دوره رایگان گوگل ادز و تبلیغ توی گوگل باعث می‌شه که وب‌سایتتون تنها در عرض چند ساعت در صفحه اول گوگل قرار بگیره. توی این روش دستتون برای تبلیغ یا بارگذاری مطلب و تعداد کلمات کلیدی باز هست و می‌تونید با خیال راحت از محصول خودتون صحبت کنید.

پوشش وسیع جامعه مخاطبان

وقتی صحبت از جامعه بزرگ کاربران می‌شه، منظور همه‌گیری فضاهای مجازی اینترنت هست. امروزه تعداد افرادی که دسترسی به گوشی هوشمند دارن و بخشی از روز خودشون رو به گشت‌وگذار توی اینترنت سپری می‌کنند خیلی بالا رفته. به همین دلیل توی این بستر امکان دیده شدن محصول یا تبلیغ شما خیلی زیاده. اینجا هست که نقش گوکل در حفظ و رشد و کسب‌وکار بیش‌از‌پیش اهمیت خودش رو نشون می‌ده.

مورد مقبولیت قرار گرفتن محصول شما

از مهم‌ترین مزایای دیگه‌ای که میشه برای این روش نام برد، اینه که سفارش کلیک گوگل باعث می‌شه برند و محصول شما به‌سرعت به چشم بیاد و توی یاد و خاطره کاربران موندگار بشید. با این روش اگر کسی تنها اسم محصول یا وب‌سایتتون رو سرچ کنه، درجا اسمتون بالا میاد و موجبات افزایش اعتبار شما بین سایر رقبا فراهم می‌شه.

اشتراک‌گذاری بی محدودیت

در روش‌های تبلیغ قدیمی، محصولی که تبلیغ می‌شد، توسط خیلی‌ها دیده نمی‌شد و ناشناخته باقی می‌موند. وقتی از نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب‌و‌کار صحبت می‌کنیم به چنین چیزی، یعنی اشتراک‌گذاری بدون محدودیت و خیلی راحت اشاره می‌کنیم. صفحه تبلیغاتی خیلی راحت توسط یه فردی به فرد دیگه ارسال می‌شه و می‌تونه در کسری از ثانیه توسط افراد خیلی زیادی مشاهده بشه و در این بین، تعدادی از اونا از این تبلیغ استقبال می‌کنند و به مشتری واقعی تبدیل می‌شن.

تنوع در سبک تبلیغات گوگل

تنوع توی تبلیغات اینترنتی حرف اول رو می‌زنه، چون امروزه تبلیغات تکراری و یکنواخت خیلی زیاد شدن که واقعاً تأثیر بسزایی روی نظر مشتری و جذب اون‌ها ندارن. در گوگل ادز علاوه بر تبلیغات متنی می‌شه از دیگر کمپین های سرچ، نمایشی و اپلیکیشن هم برای تبلیغ محصول خودتون استفاده کنین. پس به‌طور‌کلی مزایای این روش عبارت‌اند از:

  • هدف‌گیری مخاطبان تعیین‌شده
  • افزایش آگاهی از یک برند یا کسب‌و‌کار
  • بازگشت میزان هزینه تبلیغات
  • امکان استفاده از تکنیک‌های بازاریابی

شیوه‌های مختلف تبلیغ در گوگل

یکی از مهم‌ترین نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب‌و‌کار این هست که شما به هر طریقی که دوست دارین، شامل بارگذاری تبلیغات ویدئویی، اپلیکیشنی، تبلیغات بنری، واکنش‌گرا یا ده‌ها نوع دیگه که به ایده، سلیقه و خلاقیت خودتون برمی‌گرده، می‌شه تبلیغات رو قرار بدین؛ چراکه به‌مرورزمان، گوگل به‌اندازه کافی پیشرفت کرده و در طی این سال‌ها روش‌های جدیدی برای تبلیغات به ارمغان آورده که شما با استفاده از اون‌ها قطعاً می‌تونید کسب‌و‌کار خودتون رو رونق ببخشید. انواع روش‌های تبلیغات در گوگل عبارتند از:

تبلیغات در صفحه نتایج گوگل

با این کار با استفاده از کلیدواژه‌های مختلف، تبلیغات متنوعی توی گوگل قرار می‌دین و افرادی که به دنبال محصول هستن با وارد کردن این کلمه کلیدی، حتی به شیوه تصادفی وارد صفحه تبلغات شما می‌شن.

تبلیغات ویدئویی

یکی از شبکه‌هایی که با استفاده از تبلیغات ویدئویی مخاطبان و در نتیجه مشتری‌های زیادی را به سمت خود جذب کرده، یوتیوب هست. در این کمپین 5 ثانیه از تبلیغ شما در صفحه اول کاربران قرارمی‌گیره و اون با تماشای این 5 ثانیه، تصمیم می‌گیره که آیا بقیه تبلیغ رو دنبال کنه یا خیر؟

تبلیغات نمایشی

یکی دیگه از تبلیغات گوگل، که بیانگر نقش تبلیغات در حفظ و رشد کسب‌و‌کار هست و بهبود اون رو به دنبال داره، تبلیغات نمایشی هست که در اون با استفاده از بعضی ابزارها توجه مخاطبین، به محصولی که برای تبلیغ قرار دادین جلب می‌شه.

تبلیغات اپلیکیشن

این نوع تبلیغ مختص گوگل‌پلی و اپ‌استور هست که توی اون تبلیغ مثل یه عکس یا فیلم کوتاه در معرض نمایش قرار می‌گیره و مخاطبای مخصوصی رو به خودش جذب می‌کنه.

تبلیغات شاپینگ

یکی دیگه از انواع مؤثر تبلیغات، تبلیغات شاپینگ هست. همون‌طور که از اسمش پیدا است محصول رو به ضمیمه تصویر و قیمت و سایر مشخصات ضروری توی گوگل قرار می‌دن. خریدار با مشاهده این صفحه در صورت نیاز اقدام به بررسی دقیق‌تر و سپس نهایی کردن خرید می‌کنه.

نقش وی دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات گوگل

تیم تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ با ارائه خدماتی مثل برگزاری دوره رایگان گوگل ادز، ساخت و شارژ اکانت گوگل ادز و مدیریت تبلیغ ویدیویی، تبلیغ اپلیکیشن، تبلیغ بنری، ریمارکتینگ و ... به فعالان صنف‌های مختلف کمک می‌کنن تا با سفارش کلیک گوگل، تجربه تبلیغی موفق برای وب‌سایت خودشون داشته باشند و به بازخوردی مناسب دست پیدا کنن. آشنایی با این شیوه تبلیغ، جز درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم، بود که بهتره با گسترش اون جلوی اتفاقات گذشته رو بگیریم.

نقش تبلیغات در گوگل در حفظ و رشد کسب و کار - درس‌هایی که از دوران کرونا گرفتیم

اهمیت تبلیغات گوگل در پیشرفت کسب‌وکار

یکی از هدف‌های مهم هر نوع تبلیغی، ایجاد شناخت از محصولی مشخص در ذهن کاربران و اطلاع‌رسانی درباره اون محصول به مخاطبین است. تبلیغات کمک می‌کنه افراد انگیزه به انتخاب یک محصول و خرید اون رو داشته باشن. یکی از ویژگی‌های تبلیغات، نقش تبلیغات در حفظ و رشد کسب‌وکار هست، که خوشبختانه این شیوه، یعنی استفاده از گوگل مؤثر بوده و در حال پیشرفت سریع است. تبلیغ در گوگل یکی از درس‌هایی که از دوره کرونا گرفتیم، هست. آشنایی با این روش‌ها باعث ایجاد تقاضای بیشتر در بین افراد می‌شه؛ به‌طوری که مشتری به محض دیدن تبلیغ می‌تونه محصول تبلیغ‌شده را خریداری کنه. تو این مقاله سعی کردیم اهمیت تبلیغ در گوگل و نقش تبلیغات در حفظ و رشد و کسب‌و‌کار رو بیان کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 3
2024-01-07 14:53

افزودن دیدگاه جدید