کد مطلب: 

288783

هشدار کارشناسان؛ تسلا سایبرتراک جدید، تهدیدی روی جاده‌ها است!

با عرضه خودروی جدید سایبرتراک تسلا، کارشناسان ایمنی هشدار دادند که بدنه استیل این خودرو به دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ می‌تواند به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران آسیب بیشتری وارد کند.
هشدار کارشناسان؛ تسلا سایبرتراک جدید، تهدیدی روی جاده‌ها است!

به گزارش سیتنا، تسلا سایبرتراک یکی از عجیب‌ترین خودرو‌های جهان که قرار بود سال ۲۰۲۱ عرضه شود، بالاخره تحویل خریداران شد.

سایبرتراک جدید یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های بازار شناخته می‌شود. طراحی این خودرو با بدنه فولاد ضد زنگ با خطوط صاف و شکسته‌ای، یکی از عجیب‌ترین و منحصربه‌فردترین طراحی‌های خودرو‌های الکتریکی است.

این خودرو ۵۶۸۲ میلی‌متر طول، ۲۴۱۳ میلی‌متر عرض و ۱۷۹۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که ۳۷۱ میلی‌متر طول و ۳۸۴ میلی‌متر عرض بزرگ‌تری نسبت به فورد رپتور ۲۰۲۳ دارد؛ اما ارتفاع آن ۱۳۰ میلی‌متر کوچک‌تر از این خودرو است.

سایبرتراک یک خودروی الکتریکی است که با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.

 کارشناسان صنعت می‌گویند که این خودرو «برای بازاری طراحی شده است که وجود ندارد.»

اریک نوبل، رئیس The CarLab، می‌گوید: «مشکلات بسیار آشکار سایبرتراک مربوط به خود طراحی است. بازار درخواست وانت فولادی ضد زنگ یا دید جانبی عجیب نکرده است.»

طراحی زاویه‌ای سایبرتراک نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان ایمنی ایجاد کرده است که نمای بیرونی استیل وانت برقی می‌تواند به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران آسیب برساند و به سایر وسایل نقلیه در جاده‌ها آسیب برساند.

در همین حال، آدریان لوند، رئیس سابق مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا که تست تصادف‌های آن‌ها به عنوان استانداردی برای صنعت است، هشدار داد: « مشکل این است که اگر بدنه‌ی [سایبرتراک را] به دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ واقعاً سفت بسازند، وقتی که سرهای افراد به آن برخورد کنند نیز آسیب بیش‌تری [به آن‌ها] وارد خواهد شد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-15 17:20

افزودن دیدگاه جدید