کد مطلب: 

286256

برنامه‌ ابوظبی برای راه‌اندازی زنجیره صنایع وسایل نقلیه هوشمند و خودران

طبق اعلام رئیس شورای اجرایی ابوظبی، این کشور قصد دارد یک زنجیره صنایع خودروهای هوشمند و خودران (SAVI) را ایجاد کند که پیش‌بینی می‌شود ابوظبی از این طریق 30 هزار تا 50 هزار شغل ایجاد کند.
برنامه‌ ابوظبی برای راه‌اندازی زنجیره صنایع وسایل نقلیه هوشمند و خودران

به گزارش سیتنا، خالد بن محمد بن زاید آل نهیان رئیس شورای اجرایی ابوظبی گفت که ابوظبی قصد دارد یک زنجیره صنایع خودروهای هوشمند و خودران (SAVI) ایجاد کند.

طبق بیانیه دفتر رسانه ای ابوظبی (ADMO)، زنجیره SAVI، که انتظار می رود 24.5 تا 32.7 میلیارد دلار به اقتصاد امارات کمک کند، برای توسعه وسایل نقلیه هوشمند و خودران در هوا، زمین و دریا طراحی شده است. پیش بینی می‌شود ابوظبی از این طریق 30 هزار تا 50 هزار شغل ایجاد کند.

زنجیره SAVI یک محیط حمایتی برای مشاغل و محققان برای توسعه فناوری‌ها و محصولات جدید مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران فراهم می‌کند. این به ابوظبی کمک می‌کند تا استعدادهای برتر در این زمینه را جذب و حفظ کند و به مقصدی پیشرو برای سرمایه گذاری در فناوری خودروهای هوشمند و خودران تبدیل شود.

بر اساس این بیانیه، آل نهیان دستورالعمل هایی را برای توسعه مشارکت های استراتژیک با هدف پرورش استعدادهای اماراتی و جذب استعدادهای جهانی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تقویت اکوسیستم توانمند و رشد در این بخش صادر کرد. یکی از اهداف ابوظبی برای توسعه زنجیره SAVI، حمایت از اهداف توسعه پایدار امارات و پایداری زیست محیطی این کشور است.

طبق تحقیقات سیستم های محیطی وسایل نقلیه خودکار می‌توانند انتشار منوکسید کربن (CO) را تا 38.6 درصد، انتشار دی اکسید کربن (CO2) را تا 17.1 درصد، انتشار هیدروکربن‌ها (HC) را تا 36.3 درصد کاهش دهند.

وزارت توسعه اقتصادی امارات رسماً خوشه SAVI را در 13 اکتبر در شهر مصدر راه اندازی خواهد کرد. اقتصاد ابوظبی در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد رشد کرد که عمدتاً ناشی از رشد قوی 12.3 درصدی در بخش غیرنفتی آن بود.همچنین تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه دوم سال 2023 به 41.9 میلیارد دلار (154 میلیارد درهم) رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-10-16 11:49

افزودن دیدگاه جدید