کد مطلب: 

285035

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر راه‌اندازی گمرک تخصصی فاوا در این منطقه گفت: با توجه به فرصت شش ماهه برای راه‌اندازی این گمرک، اقدامات مرتبط، با هدف تشکیل تمام اجزا و بخش‌های مرتبط به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر به فعالان حوزه فاوا در دستور کار قرار گرفت.
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام

به گزارش سیتنا، همایش یک روزه گمرک تخصصی فاوا روز دوشنبه (20 شهریور ماه) در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد.

در این همایش بیش از 150 تولید کننده، نماینده و مدیران عامل شرکت های حوزه فناوری نوین، تجهیزات آی.سی.تی و وارد کنندگان و صادرکنندگان فعال در این حوزه در همایش گمرک تخصصی فاوا در این منطقه شرکت کردند.

همایش گمرک تخصصی فاوا از هشت صبح با پذیرش مدعوین و شرکت کنندگان در سالن ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی پیام آغاز و در ساعت 13 پس از برگزاری سخنرانی و پنل های تخصصی به کار خود پایان داد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته هدفگذاری ها به سمت جذب شرکت های دانش بنیان با اولویت واحدهای فناور بوده است، از افزایش سهم شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین در این منطقه به 70 درصد خبر داد.

مهندس اکبر قنبرپور با اشاره به اینکه استقرار این شرکت ها در راستای تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال است، تصریح کرد: در کنار استقرار واحدهای تولیدی، وجود گمرک البرز در این منطقه و برقرار بودن بخش ترانزیتی از دیگر مزیت های پیام است که می تواند راه تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال را هموار کند.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با توجه به فرصت شش ماهه برای راه اندازی این گمرک، اقدامات مرتبط با هدف تشکیل تمام اجزا و بخش های مرتبط به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به فعالان در حوزه فناوری های نوین از جمله آموزش نیروهای متخصص در دستور کار قرار گرفت.

قنبرپور با اشاره به اینکه برقراری پروازهای شنزن به پیام و بالعکس نیز در اولویت قرار دارد، بیان داشت: هدف از برقراری این پروازها این است که عمده مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان و فعالین حوزه آی.تی و آی.سی.تی را از این طریق فراهم کنیم.تببین ضرورت گمرک تخصصی فاوا، تشریح نقش و جایگاه گمرکات تخصصی و شرح وظایف مزایای مستقر بودن دفتر دایمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و آزمایشگاه تخصصی آی.سی.تی در منطقه از جمله محورهای این همایش بود که در قالب پنل ارایه شد.همچنین نقش حمل و نقل هوایی و لجستیک در گمرک تخصصی فاوا و انتظارات بخش خصوصی از این گمرک از دیگر محورهای همایش یک روزه گمرگ تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی بود.

سید حسن هاشمی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، فرهاد جاویدی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال، مجتبی شمس نژاد معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی پیام ، رضا خورشیدی زاده مدیر کل گمرک البرز و محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از جمله سخنران این همایش بودند.

بر اساس این گزارش فرامرز رستگار دبیر و نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، مسعود شکرانی رییس کمیسیون تامین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از دیگر سخنرانان همایش یک روزه گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بودند.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاهی از جدیدترین تولیدات و محصولات هشت شرکت حوزه فاوا مستقر در این منطقه برپا شد.انواع سوئیچ، مودم، انواع اتصالات فیبرنوری و تجهیزات مورد استفاده در شبکه فیبرساختمان ها و مراکز مخابراتی از جمله محصولاتی بود که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-12 09:34

افزودن دیدگاه جدید