کد مطلب: 

284109

ارتباط ماهواره‌ای در پیام‌رسان گوگل راه‌اندازی می‌شود

باتوجه به اینکه پیام‌رسان گوگل به طور پیش‌فرض روی تمام دستگاه‌های تحت اندروید نصب شده، راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای اتفاقی کاربردی برای کاربران خواهد بود.
ارتباط ماهواره‌ای در پیام‌رسان گوگل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در حالیکه کمپانی گوگل چندی پیش نوید راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های تحت اندروید ۱۴ را داده بود، اکنون تصمیم گرفته این دسترسی را از طریق پیام‌رسان گوگل در اختیار تمام کاربران قرار دهد.

باتوجه به اینکه پیام‌رسان گوگل به طور پیش‌فرض روی تمام دستگاه‌های تحت اندروید نصب شده، راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای اتفاقی جذاب و کاربردی برای کاربران خواهد بود. اما اینکه گوگل از چه روشی برای پیاده‌سازی این ایده استفاده خواهد کرد هنوز مشخص نیست.

در روزهای اخیر کاربری به نام Neil Rahmouni در توییتر مدعی شد که موفق به کشف شواهدی مبنی بر پشتیبانی از قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره در اپلیکیشن Google Messages شده است.

نکته قابل توجه این است که برای دسترسی به سرویس ارتباط ماهواره‌ای علاوه بر مسائل نرم‌افزاری، به مودم سخت‌افزاری اختصاصی هم نیاز است و تنها با فعال شدن این قابلیت در پیام‌رسان گوگل قرار نیست تمام کاربران اندرویدی به آن دسترسی پیدا کنند.

در دسترس قرار گرفتن این سرویس به تصمیم کمپانی‌های سازنده گوشی برای مجهز کردن دستگاه‌های خود به تجهیزات اختصاصی ارتباط ماهواره‌ای بستگی دارد.

حتی این مسئله در گوشی‌های پیکسل کمپانی گوگل نیز رعایت نشده است. البته برخی معتقدند سری‌های پیکسل ۷ و ۸ به امکانات ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده اما هنوز کمپانی گوگل اجازه استفاده از این قابلیت را به کاربر نداده و به احتمال فراوان در دسترس قرار گرفتن این ویژگی برای کاربران، به یک بروزرسانی بزرگ در فریمور بستگی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-08-19 13:37

افزودن دیدگاه جدید