کد مطلب: 

284094

معاون شبکه مخابرات، خبر داد: افزایش پنج ترابیت بر ثانیه‌ای پهنای باند مخابرات با اجرای پروژه IPNI

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از پروژه‌های کلیدی و راهبردی شرکت مخابرات ایران، اجرا و توسعه شبکه IPNI است که با اجرای آن، پهنای باند مخابرات به میزان پنج ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است.
مهندس رضا خلیلی

به گزارش سیتنا، مهندس رضا خلیلی، گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور از دو ویژگی اساسی و منحصر به فرد برخوردار است؛ پوشش گسترده کشوری در همه شهرها و بخش زیادی از روستاها و دارا بودن تمامی لایه های شبکه اعم از دسترسی و زیر ساخت که در نتیجه ی آن تمامی لایه ها می توانند از یکپارچگی ایجاد شده استفاده کنند.

وی افزود: توسعه شبکه زیرساختی مخابرات با پروژه IPNI شتاب بیشتری گرفته است که در نتیجه ی آن، لایه تجمیع داخلی استانها و همچنین کُر بین استانی را برای تبادل ترافیک کاربران خانگی، تجاری و اپراتوری، ایجاد و تقویت می نماید.

خلیلی افزود: شبکه های سوئیچ، دیتا و انتقال شرکت مخابرات ایران به عنوان شبکه های زیر ساختی (کر) ایجاد شده در مراکز مخابراتی، با بهره گیری از شبکه گسترده ارتباطی شامل کابلهای مسی و فیبرنوری از طریق مسیرهای زیر زمینی (حوضچه ها، کانالها و داکتها) و هوایی، با پشتوانه تجهیزات تغذیه نیروی مستقل، سرویس های متنوع مخابراتی را به مشترکین خانگی، تجاری و اپراتوری از طریق شبکه دسترسی ارائه می نمایند.

خلیلی اظهارداشت: از جمله اقدامات عملیاتی انجام شده در ماه های اخیر، ارتقاء و توسعه ظرفیت ناحیه تهران در بخش کر بین استانی بوده است که با این ارتقا ظرفیت لازم برای توسعه پروژه ملی نجما و همچنین افزایش ظرفیت پهنای باند به ویژه در حوزه مربوط به ناحیه تهران محقق شده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران افزود: ناحیه تهران شامل استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، مازندران، قم و همدان است که در این ناحیه با انجام پروژه توسعه شبکه IPNI در دو روز ۲۶ تیرماه و ۱۰مردادماه، به صورت موفقیت آمیز انجام شد که با توجه به محوریت ناحیه تهران؛ در افزایش سرعت و کیفیت به ویژه ترافیک داخلی در سراسر کشور بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیر بار بودن تجهیزات و لزوم ارتقاء و توسعه آنها در حداقل زمان و با کمترین اختلال، ضرورت ایجاب می نمود تا طراحی و برنامه ریزی مناسبی انجام شود، بنابراین پرسنل حوزه شبکه، طراحی و برنامه ریزی مورد نیاز را انجام داده و خوشبختانه ارتقاء و توسعه این بخش از  ارتقاء شبکه در طی دو مرحله با موفقیت انجام شد.

خلیلی در توصیف دستاوردهای عملیات ارتقا در حوزه شبکه گفت: افزایش ظرفیت به میزان پنج ترابیت بر ثانیه در راستای جذب مشتریان جدید ( خانگی/تجاری/اپراتوری)،  بهبود کیفیت سرویس و ایجاد ظرفیت لازم برای ارتباط با سیستم های دیگر مانند CGNAT برای تامین منابع IP مورد نیاز اتصال کاربران به شبکه، از مهم ترین اهدافی ست که با ارتقا لایه های زیرساختی در  شبکه مخابرات ایران محقق شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-19 09:28

افزودن دیدگاه جدید