کد مطلب: 

282131

وعده وزیر ارشاد برای پیگیری راه‌اندازی مناطق آزاد مجازی

وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه الکامپ 26، با حضور در غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای وعده داد که راه‌اندازی مناطق آزاد مجازی که از سوی این سازمان ارائه شده است را پیگیری کند.
وعده وزیر ارشاد برای پیگیری راه‌اندازی مناطق آزاد مجازی

به گزارش سیتنا، محمد مهدی اسماعیلی با حضور در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ، در غرقه سازمان نظام صنفی رایانه ای حضور یافت و با رئیس این سازمان گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش «سیدحسن هاشمی» رئیس سازمان نصر کشور در این نشست به تشریح فعالیت های حوزه فاوا و بیان مشکلات این بخش پرداخت.

هاشمی به توضیح مواردی مانند قطب مراکز داده و نگاه جزیره ای به آن و دغدغه مشکل تامین برق، هزینه های تحمیل شده به دلیل وجود تحریم ها، موانع رقابت، مشکلات زیرساختی و موضوع فریلنسرها پرداخت.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره فریلنسرها گفت: اشخاص بسیاری در کشور برای کسب درآمد دلاری به سمت فعالیت های فریلنسری سوق یافتند. این افراد با گرفتن پروژه های خارجی و انجام آن در داخل، درآمدهای خوبی کسب کردند؛ اما متاسفانه به دلیل این که ساختارمند و هدفمند نبوده است، نمی توانند درآمد خود را به صورت مستقیم وارد کشور کنند.

هاشمی در این نشست به طرح راه اندازی منطقه آزاد مجازی که پیش از این از سوی سازمان نصر کشور پیشنهاد شده است هم اشاره کرد و گفت: با ایجاد این مناطق، فریلنسرها امکان ثبت هویت خود را داشته و ما می توانیم در این مناطق سرمایه گذار خارجی جذب کنیم. همچنین سازمان نظام صنفی رایانه ای آمادگی دارد تا نقش واسط را برای راه اندزای مناطق آزاد مجازی ایفا کند.

وزیر ارشاد در این نشست، با استقبال از راه اندازی مناطق آزاد مجازی، آن را خوب ارزیابی کرد و خواست این طرح از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای برای پیگیری به صورت مکتوب ارائه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (1 vote)
سیتنا 5
2023-06-28 10:02

افزودن دیدگاه جدید