کد مطلب: 

279912

معاون سازمان فناوری اطلاعات: مردم، برنده اصلی اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگرند

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: تامین منافع مردم، رقابت بهتر و بازار سالم‌تر، اصلی‌ترین دستاورد اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر است و با این اقدام مردم از این پس مجبور نیستند بر روی یک گوشی، چندین برنامه پیام‌رسان را نصب کنند و قادرند به سهولت به مبادله پیام با یکدیگر بپردازند.
حامد منکرسی

به گزارش سیتنا، حامد منکرسی تامین منافع مردم، رقابت بهتر و بازار سالم‌تر را اصلی‌ترین دستاورد اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر دانست و اظهار داشت: بر اثر اتصال چهار پیام رسان ایرانی به یکدیگر، فضای رقابت‌پذیری سالم میان سکوهای فعال برقرار شده است و با شکست انحصار، پیام‌رسانی به واسطه زودتر حضور پیدا کردن در بازار از امتیاز خاصی بهره نمی‌برد و کیفیت خدمات، معیار برتری یک پیام‌رسان می‌شود. با این اقدام مردم از این پس مجبور نیستند بر روی یک گوشی، چندین برنامه پیام‌رسان را نصب کنند و قادرند به سهولت به مبادله پیام با یکدیگر بپردازند.

منکرسی، چگونگی شکل گیری و نحوه پیاده‌سازی این اقدام را چنین تشریح کرد: سال گذشته و پس از احصای نیاز کاربران ایرانی ازطریق پیام‌رسان‌های داخلی، وجود پلتفرم‌های متعدد دشواری‌هایی را برای مردم ایجاد کرد. در همین راستا، پس از برگزاری بیش از 40 جلسه کارشناسی، حدود 10 پیشنهاد و انجام بیش از هزار نفرساعت کار مطالعاتی با حضور شرکت‌های دانش بنیان در نهایت به جمع‌بندی طرح رسیدیم. سرانجام نیز تفکیک نقش‌ها به گونه‌ای شکل گرفت که سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر این مهم، وظایفی را به عهده گرفت و بخش خصوصی نیز پیاده‌سازی و اجرای طرح را انجام داد.

وی به رویکرد جهانی طرح اینترکانکشن اشاره کرد و افزود: در اتحادیه اروپا، قانونی با عنوان  DMAبا هدف رفع انحصار پیام‌رسان‌ها وضع شده است که طی آن کلیه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند تا ابتدای سال آینده میلادی به یکدیگر متصل شوند. لذا، ایران به عنوان کشوری پیشرو در حوزه برقراری اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر محسوب می‌شود و ما آماده‌ایم تا تجارب موفق خود را دراختیار سایر کشورها قرار دهیم.

معاون سیاستگذاری، هم‌چنین به دغدغه کاربران پیرامون حفظ محرمانگی در حین تبادل پیام از پیام‌رسانی به پیام‌رسان دیگر پاسخ داد و گفت: اصول طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر بر مبنای پروتکل امنیتی است که طی آن حفظ محرمانگی و امنیت پیام‌ها به خوبی لحاظ شده است. به طوری که فقط طرفین ارتباط مورد نظر می‌توانند اطلاعات را رمزگشایی کنند و هیچ شخص ثالثی قادر نیست در طول مسیر پیام را بگشاید. حتی اگر این فرد، رمزکننده پیام باشد.

منکرسی در خاتمه فازهای آینده طرح اینترکانکشن را چنین ترسیم کرد: در حال حاضر پیام‌های بله، گپ، آیگپ و ایتا به یکدیگر متصل هستند و کاربران می‌توانند به تبادل پیام شامل: ارسال، دریافت، حذف، ویرایش، پاسخ (ریپلای) و هم‌چنین تبادل فایل اعم از: تصویر، ویدیو، صوت، سند و لوکیشن بپردازند. در فاز دو، امکان ساخت گروه و کانال با اعضای کاربران سایر پیام‌رسان‌ها نیز فراهم می‌شود و در فاز سه که در واقع فاز نهایی است، تماس های صوتی و تصویری میان پیام‌رسان‌ها برقرار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-04-30 11:23

افزودن دیدگاه جدید