کد مطلب: 

274762

دستور رئیس مجلس برای رسیدگی به پرونده افزایش آبونمان تلفن ثابت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی انتقادات نمایندگان نسبت به افزایش آبونمان تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، کمیسیون صنایع و معادن را مامور رسیدگی به این مسئله کرد.
 تلفن ثابت

به گزارش سیتنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 آذرماه) مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش یکباره هزینه آبونمان قبوض تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات انتقاد کرده و این افزایش را در شرایط فعلی که مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند را نادرست دانستند.

بر اساس این گزارش علیرضا سلیمی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول 52 و 53 و 54 این قانون عنوان کرد: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال 10 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل 52 و 53 به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل چهار نیز خلاف شرع است.

در ادامه جلسه سیدکاظم دلخوش اباتری نیز در تذکری با انتقاد از عملکرد بیش از 10 هزار وزارتخانه که باعث افزایش چند برابری هزینه های مردم شده اند، گفت: هزینه های آب و برق افزایش یافته و حتی میزان هزینه آب شهرک های صنعتی نیز به متر مکعبی چهار هزار و 600 تومان رسیده است همچنین آبونمان مخابرات 15 هزار نفر در قبوض لحاظ شده است.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس نیز با انتقاد از افزایش نرخ ابونمان تلفن ثبت به 20 هزار تومان اظهارکرد: با گرانی های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می شود شرکت مخابرات ایران باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

همچنین محمدعلی محسنی بندپی در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات گفت: اخیرا شرکت مخابرات ایران طی پیامکی به استفاده کنندگان تلفن ثابت اعلام کرده مبلغ 20 هزار تومان به صورتحساب ماهیانه آنها تحت عنوان حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت اضافه می‌شود. تا چه زمانی وزارتخانه‌ها به جای کاهش هزینه‌های خودشان به جای درآمد دست در جیب مردم می‌کنند؛ درخواست می‌شود هیأت رئیسه با قید دو فوریت به این موضوع رسیدگی کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نمایندگان در خصوص افزایش هزینه تلفن‌های ثابت گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-30 13:57

افزودن دیدگاه جدید