کد مطلب: 

274753

امکان استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی با پیامک میسر شد

براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، ذینفعان چک در زمان انجام معاملات خود می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، وضعیت اعتباری چک صیادی را استعلام گرفته و سپس نسبت به پذیرش آن اقدام کنند.
چک صیادی

به گزارش سیتنا، روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: ذینفعان چک برای اطمینان از وضعیت چک و صادرکننده آن می‌توانند کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی) را به سرشماره 4040701701 ارسال کرده و از وضعیت کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک مطلع شوند.

تفسیر رنگ های ارائه شده در خروجی استعلام به شرح زیر است:

وضعیت سفید: صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

وضعیت زرد: صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 100 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت نارنجی: صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 400 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت قهوه ای: صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است.

وضعیت قرمز: صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است.لازم به ذکر است در خصوص اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی ثبت شده در پایگاه داده بانک مرکزی، امکان اخذ استعلام وجود نخواهد داشت. همچنین در خصوص برگ چکهای متعلق به اشخاص حقیقی دارای حساب مشترک، وضعیت اعلام شده مربوط به فرد دارای بالاترین مبلغ و بیشترین تعداد چک برگشتی از بین صاحبان حساب خواهد بود.

مشتریان بانکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال یک پیامک (بدون اهمیت متن آن) به سرشماره 4040701701، راهنمای این سامانه پیامکی را دریافت کنند.

همچنین استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی در وب‌سایت بانک مرکزی و با مراجعه به صفحه «نظام‌های پرداخت و زیرساخت» > «استعلام چک» > «استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی» در دسترس عموم قرار دارد. در این بخش امکان «استعلام چک براساس اقلام اطلاعاتی چک» و «استعلام مبالغ مسدودشده حساب‌ها بابت چک برگشتی» نیز قابل دسترس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-11-30 10:53

افزودن دیدگاه جدید