کد مطلب: 

272226

پلیس فتا: توجه به مدارک هویتی در ایام راهپیمایی اربعین الزامی است

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد که شهروندان هنگام پیاده‌روی اربعین از مدارک هویتی خود از قبیل گذرنامه مراقبت کرده و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.
مدارک هویتی

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی عباسی کسانی، اعلام کرد: متأسفانه مشاهده‌شده است مجرمین سایبری از مدارک هویتی زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که زمان اربعین راهی زیارت این امام عزیز می‌شوند، سوءاستفاده و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند.

وی افزود: از اقدامات که مجرمین می‌توانند با مدارک زائرین عزیز انجام دهند خرید ارز از صرافی‌های داخل و خارج کشور، ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال، جعل هویت، باز کردن حساب بانکی در خارج کشور، نقل‌وانتقال اسناد، خرید سیمکارت و ... اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که مجرمان سایبری که با مدارک هویتی قربانیان خود انجام می‌دهند رجیستری گوشی تلفن همراه است که خوشبختانه با اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری از مبدأ عراق طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریور به‌صورت موقت ممنوع شده است.

سرهنگ کسانی به شهروندان توصیه کرد: ضمن دقت در نگهداری صحیح از مدارک هویتی خود از قبیل گذرنامه، کارت ملی و ... به‌هیچ‌وجه آن‌ها را در اختیار دیگران نگذارید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف فوراً از طریق قانونی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از عموم شهروندان درخواست کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-09-10 11:11

افزودن دیدگاه جدید