کد مطلب: 

271242

اتصال وزارت کشور به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: دو سامانه اصلی و پرتراکنش وزارت کشور شامل سامانه امید و میزخدمت این وزارتخانه که دربرگیرنده 12 خدمت و سامانه کاربردی مرتبط با وزارت کشور است به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.
مجید فولادیان

به گزارش سیتنا، مجید فولادیان با اشاره به تکلیف دستگاه‌های اجرایی مبنی بر ارایه حداقل  یک سوم از خدمات پرکاربرد خود از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند اظهار داشت: دو سامانه اصلی و پرتراکنش وزارت کشور شامل سکوی خدمات شهروندان( سامانه امید) و میزخدمت این وزارت‌خانه که دربرگیرندۀ 12 خدمت و سامانه کاربردی مرتبط با وزارت کشور است به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.

به گفته وی، سامانه امید که به نشانی  https://omid.gov.ir به ارایه خدمت می‌پردازد، وظیفه بررسی مداوم و پایش واکسیناسیون کرونا و مدیریت هوشمند بیماری را به عهده دارد. همچنین این سامانه  امکان استعلام‌هایی مانند وضعیت سلامت رانندگان، حساب شهروندی، وضعیت کووید، وضعیت سلامت شهروندان و وضعیت واحد صنفی و دریافت گواهی واکسیناسیون ملی و بین‌المللی کرونا را فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با یک بررسی آماری در خصوص چگونگی تراکنش‌های وزارت کشور در دو گذرگاه عمومی خدمات دولت(PGSB) و گذرگاه خدمات دولت(GSB) بیان داشت: وزارت کشور از ابتدای سال جاری تا کنون رتبه نخست برترین دستگاه‌ سرویس‌دهنده با اختصاص بیش از 450 میلیون و 500هزار تراکنش از میان 38 دستگاه در گذرگاه عمومی خدمات دولت را بابت ارایه خدمات سامانه امید به خود اختصاص داده است.

این وزارت‌خانه در گذرگاه خدمات دولت نیز رتبه سوم برترین دستگاه‌ سرویس‌دهنده از میان 68 دستگاه سرویس‌دهنده را با حدود 80 میلیون تراکنش به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-10 14:35

افزودن دیدگاه جدید