کد مطلب: 

271229

ببینید| وزیر ارتباطات: امکان ساخت ماهواره‌‎های با دقت 10 متر را در کشور داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امکان ساخت ماهواره ‎های با دقت 10 متر را در کشور داریم و تا پایان دولت سیزدهم هدف‎گذاری کردیم که به فناوری ساخت ماهواره با دقت یک متر برسیم.
ببینید| وزیر ارتباطات: امکان ساخت ماهواره‌‎های با دقت 10 متر را در کشور داریم

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تاکنون سه الی چهار بار از ماهواره خیام سیگنال در ایستگاه زمینی در ماهدشت دریافت کردیم. همچنین خط تولید مشترک ماهواره خیام را با کشور روسیه راه ‎اندازی خواهیم کرد.

وی، ادامه داد: برای پرتاب ماهواره خیام بیش از 400 ساعت جلسه با طرف روسی برگزار شد.

وزیر ارتباطات، افزود: خط تولید ماهواره های این چنینی بطور مشترک با روسیه راه‎ اندازی خواهد شد.

وی، اظهار کرد: امکان ساخت ماهواره ‎های با دقت 10 متر را در کشور داریم و تا پایان دولت سیزدهم هدف‎گذاری کردیم که به فناوری ساخت ماهواره با دقت یک متر برسیم.

زارع پور، خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصین کشور تا پایان دولت سیزدهم ماهواره های بالای 500 کیلو را در مدارهای لئو با ماهواره بر ایرانی قرار دهیم.

وی، گفت: در حوزه فضا بحث توسعه صنعت بومی فضایی یعنی ساخت ماهواره‌برهای بومی برنامه هایی داریم و همکاری‌های راهبردی با کشورهای مختلفی در توسعه صنعت فضایی را داریم.

وزیر ارتباطات، افزود: با همین موشکی که ماهواره‌بر خیام پرتاب شد، فضانوردان هم به فضا می روند.

زارع پور، اظهار کرد: با دیپلماسی فعال توانستیم با همکاری روسیه این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم، این ماهواره دیروز در مدار قرار گرفت و سیگنال‌هایی را از آن دریافت کردیم.

وی گفت: عمر ماهواره خیام هفت سال است، با همکاری روسیه نسخه های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-10 11:10

افزودن دیدگاه جدید