کد مطلب: 

270978

اختلال‌های اینترنتی ناشی از آتش‌سوزی در حوضچه‌ مخابراتی ادامه دارد!

به دنبال وقوع اختلال امروز (دوشنبه - 10 مردادماه) در لایه‌ی دسترسی تعدادی از مشترکان به اینترنت ثابت و همراه که ناشی از آتش سوزی در حوضچه های شرکت مخابرات ایران منطقه تهران بود، اگرچه شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای ادعا کرده است که بخشی از مشکل خطوط اصلی برطرف شده و مشکل بقیه مسیرها هم نهایتا تا فردا (سه شنبه) برطرف می‌شود، اما گزارش‌های دریافتی خبرنگار سیتنا از مناطق مختلف تا زمان ارسال این خبر حاکی از ادامه‌ی اختلال‌های اینترنتی و سرعت پایین مشترکان در دسترسی به دیتا است، در همین حال، ایرانسل هم از رفع کامل مشکلات مکالمه و اینترنت مشترکان این اپراتور، تا ساعت ١۶ امروز (دوشنبه) خبر داده است.
اختلال‌های اینترنتی ناشی از آتش‌سوزی در حوضچه‌ مخابراتی ادامه دارد!

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار سیتنا، از حوالی ظهر امروز (دوشنبه) دسترسی بخشی از مشترکان به اینترنت ثابت و همراه در مناطقی از کشور دچار اختلال شد و به دنبال این اختلال دیتا، برخی سامانه‌های اینترنتی خدمت رسان و تعدادی از دستگاه‌های پرداخت فروشگاهی قطع شد و کسب‌وکارها و دستگاه‌های درمانی و خدمت رسان هم دچار اختلال شد. این سطح اختلال‌ها به اعلام نت بلاکس تا ۲۱ درصد از اینترنت ایران دچار را دچار اختلال کرد.

به گفته‌ی محمدرضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران، ساعت ۱۳ امروز (دوشنبه) در دو حوضچه ارتباطی تهران آتش‌سوزی رخ داد و این موضوع باعث اختلالِ ارتباطات ثابت و دیتا شد.

در همین حال، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمد: به دنبال این اختلال، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار، در بخش هایی از مناطق تهران دارای اختلال برای برخی از مشتریان خانگی و تجاری است و کارشناسان مخابراتی به سرعت مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات ارتباطی هستند.

ساعاتی پیش سخنگوی شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: الان آتش مهار شده و همکاران ما در حال رفع خرابی هستند. در حال حاضر وضع تلفن ثابت پایدار است، اما دیتا اختلال دارد. پیش‌بینی می‌شود که مشکل خطوط اصلی تا امشب برطرف شود. مشکل بقیه مسیرها هم نهایتا تا فردا برطرف می‌شود.

اما ساعتی پیش، ایرانسل هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به وقوع آتش‌سوزی در حوضچه ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران، از ساعت ١٣:۴٠ امروز دوشنبه ١٠ مرداد ١۴٠١، مشکلاتی برای مکالمه و اینترنت مشترکان اپراتورهای ثابت و همراه در تهران بروز کرد. خوشبختانه با اقدامات فنی به‌عمل آمده، تمامی مشکلات به‌وجود آمده برای مکالمه و اینترنت مشترکان ایرانسل، تا ساعت ١۶ به‌طور کامل برطرف شد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران، از ساعات اولیه بروز مشکل و جهت کاهش آثار اختلال در ارتباطات، تا حد امکان مسیر های ارتباطی جایگزین برقرار شده‌است و تا بامداد فردا و با تعویض تمامی کابل‌های آسیب دیده به تدریج مابقی این اختلالات برطرف خواهند شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آتش سوزی در یکی از حوضچه های فیبرنوری مخابرات استان تهران را در اثر اتصال کابلهای برق عبوری از کنار این حوضچه اعلام کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2022-08-01 23:00

افزودن دیدگاه جدید