کد مطلب: 

270434

بنابی: پالایش نتایج سرچ گوگل، زمینه‌سازی برای توجیه‌ استفاده از پلتفرم‌های جایگزین است!

معاون وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم می‌گوید: عاملان پالایش نتایج جست‌وجوی گوگل با پیش‌بینی اقدام احتمالی گوگل، به دنبال از دسترس خارج کردن گزینه Safe Search در ایران و توجیه‌پذیر کردن پلتفرم‌هایی هستند که تا کنون میلیاردها تومان از جیب سهام‌داران اپراتور برای آن هزینه کرده‌اند.
بنابی: پالایش نتایج سرچ گوگل، زمینه‌سازی برای توجیه‌ استفاده از پلتفرم‌های جایگزین ست!

به گزارش سیتنا، سجاد بنابی، معاون وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم در رشته توئیتی با عنوان «داستان Safe Search و ایران!» نوشت: سال ۸۸ و در دولت دهم، پس از آن‌که گوگل استفاده‌ی فراگیر از SSL را آغاز کرد، سیستم‌های پالایش دیگر قادر به حذف نتایج جستجوی گوگل نبودند. ظاهرن در سال ۸۹، اولین بار الزامی کردن Safe Search برای پالایش نتایج جست‌وجو به کار گرفته شده است.

وی افزود: ظاهرن دیری نپاییده است که گوگل با اعمال محدودیت‌هایی، این قابلیت را برای کل IPهای ایران مسدود کرده و این ابزار مفید گوگل برای مدیریت خانواده‌ها و مدارس ایرانی از دسترس خارج شده است.

بنابی ادامه داد: در طول دوران مسؤولیت همواره شاهد مکاتبات و یا موضوع جلسه‌هایی بودم که ضمن سرزنش وزارت ارتباطات به بی‌توجهی به محتوای مخرب گوگل، خواستار اقدام برای کنترل این آثار مخرب بودند. فراموش نمی‌کنم در مقطعی فشارها جهت پیاده‌سازی Man in the Middle برای پالایش نتایج گوگل روز افزون بود و وزارت‌خانه جلوی این گونه اقدامات نابخردانه و ضدامنیت عمومی کاربران ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: در این‌که برخی محتواهای فضای مجازی برای کودکان مضر است، حرفی نیست، اما راه‌کار آن تقویت دانش خانواده‌ها برای نظارت و نیز ترویج استفاده‌ی صحیح از امکانات سرویس دهنده‌های بین‌المللی در بین مردم است.

نائب رئیس سابق هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: به این توجه شود که اگر مجددن این ابزار توسط گوگل برای مدارس ایران محدود شود، نتیجه آن است که ما برخی ابزارهای سالم‌سازی را به دست خودمان از دسترس مردم خارج کرده‌ایم.

بنابی در پایان تاکید کرد: البته مطلبی هم در ذهنم هست که حیفم آمد طرح نکنم؛ از دید من عاملان چنین تصمیمی با پیش‌بینی اقدام احتمالی گوگل، به دنبال از دسترس خارج کردن گزینه Safe Search در ایران و توجیه‌پذیر کردن پلتفرم‌هایی هستند که تا کنون میلیاردها تومان از جیب سهام‌داران اپراتور برای آن هزینه کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-07-15 21:41

افزودن دیدگاه جدید