کد مطلب: 

269828

مگفا در دوران کرونا سهم مناسبی از بازار یادگیری الکترونیک را در دست گرفت

مدیر یادگیری و آموزش الکترونیک مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، گفت: در دوران کرونا و با عدم تشکیل کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری، بسیاری از سازمان‌ها، موسسات آموزشی و مدارس اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی خود به‌صورت آنلاین نمودند و خوشبختانه واحد یادگیری الکترونیکی مگفا، سهم مناسبی از این بازار را در دست گرفته است.
راحله رمضانی

به گزارش سیتنا، مشروح گفت‌وگوی راحله رمضانی با ماهنامه نسل چهارم، به شرح ذیل است.

پیرامون حوزه فعالیت مگفا در یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی توضیحاتی بفرمایید و برای پیشبرد بهتر این حوزه در شرکت چه اقداماتی انجام داده اید؟

آموزش‌ حین خدمت و ارتقاء سطح دانش مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت مگفا با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناوری اطلاعات در تحقق این امر، فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت توسعه آموزش الکترونیکی در کشور داشته است. این شرکت با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان متخصص و مجرب خود، فعالیت خود را از سال 1382 آغاز نموده و قابلیت ارائه خدمات آموزش الکترونیکی در سطح کشور را دارا می‌باشد. اهم فعالیت‌های شرکت مگفا در حوزه آموزش الکترونیکی به شرح زیر است:
• ‌تولید محتوای الکترونیکی به صورت اختصاصی به سفارش مشتری (در فرمت‌های مختلف و استاندارد،
•‌ ارائه بستر online جهت برگزاری کلاس آموزشی یا جلسات مدیریتی،
• ‌برگزاری آزمون‌های آنلاین،
• ‌ارائه سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی (LMS) به همراه نرم‌افزار آزمون‌ساز (Question Bank Quiz Generator)،
• ‌ارائه بیش از 70 عنوان دوره آموزش الکترونیکی.

پیرامون برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی، ارائه گواهی نامه، تولید محتوا به سفارش مشتری و ارائه سیستم مدیریت یادگیری توضیح بفرمایید.

مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط شرکت مگفا منجر به تولید و راه‌اندازی سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی مگفا (magamooz.com) به همراه تولید بیش از 7500 ساعت دوره آموزشی، در قالب بیش از 150 دوره آموزش الکترونیکی مورد‌نیاز سازمان‌ها و صنایع و ارائه به بیش از 500 هزار نفر در سراسر کشور شده است. از دیگر خدمات واحد یادگیری الکترونیکی مگفا می‌توان به ارائه بیش از 70 عنوان دوره آموزش الکترونیکی در موضوعات مختلف از جمله ICDL، آموزش زبان عمومی و تخصصی، مدیریت‌ عمومی، مدیریت ‌مالی، مدیریت ‌استراتژیک، مدیریت‌ فروش، رفتار سازمانی، مدیریت پروژه مقدماتی و پیشرفته و ... که با همکاری اساتید مجرب و موسسات مطرح آموزشی و ارائه گواهینامه معتبر می‌باشد، اشاره کرد.
همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکرد آموزش از آموزش حضوری به مجازی، شرکت مگفا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری وبینار و کلاس‌های آموزشی به‌صورت آنلاین از طریق نرم افزارهـــای Adobe Connect،Big Blue Button ،Jitsi و ... اقدام نموده و در حال حاضر به بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی ارائه خدمت می‌نماید.

سامانه مدیریت یادگیری در مگفا چه دایره هدفی دارد؟

خدمات آموزش الکترونیکی مگفا مختص یک گروه از افراد و یا سازمان خاص نمی‌باشد و کلیه افراد، موسسات آموزشی و سازمان‌های کشور بازار هدف مگفا می‌باشند.

از آنجا که بخشی از مشتریان آن شرکت در حوزه سازمانی و صنایع متمرکز شده اند پیرامون دوره های تخصصی ارائه شده به مشتریان سازمانی توضیح بفرمایید.

واحد یادگیری الکترونیکی مگفا با ایجاد درک درست از نیازهای آموزشی سازمان‌ها و طراحی دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز آن‌ها، اقدام به تولید دوره‌های الکترونیکی کاملاً تعاملی با سطح کیفیت بالا و استانداردهای روز دنیا نموده است.

از جمله تجربیات موفق در این حوزه می‌توان به همکاری با سازمان‌های زیر اشاره نمود:
ایران خودرو، پلیمر آریا ساسول، بانک مرکزی، آموزش و پرورش، بهسازان ملت، سازمان پزشکی قانونی کشور، ایساکو، مپنا و کلیه شرکت‌ها و نیروگاه‌های زیر مجموعه، نفت، شرکت ملی گاز ایران، شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور، بانک دی، بانک سامان، بانک مسکن، بانک ملت، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین، بیمه سرمد، بنیاد مستضعفان، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی شازند، ایسیکو، سمند ترابر، سایپا یدک، مجتمع آموزشی تکریم، مدیریت صنعتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... . 
همچنین برای جلب اعتماد مدیران و مسوولان آموزشی سازمان‌ها، پیش از برگزاری دوره به‌صورت آفلاین، دسترسی برای مشاهده دوره مهیا می‌شود و در صورت تمایل و تأیید مسئولین محترم آموزشی، دوره برای پرسنل برگزار می‌گردد.

در دوران کرونا، خدمات یادگیری و آموزش الکترونیکی تا چه میزان برای پیشبرد فعالیت های مجموعه راهگشا بوده است؟ برنامه های پیش روی شرکت در دوره پساکرونا برای ادامه فعالیت تمرکز یافته در حوزه آموزش و یادگیری مجازی بر چه محورهایی استوار است؟

لازم به توضیح است که در دوران کرونا و عدم تشکیل کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری، بسیاری از سازمان‌ها، موسسات آموزشی و مدارس اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی خود به‌صورت آنلاین نمودند و خوشبختانه واحد یادگیری الکترونیکی مگفا، سهم مناسبی از این بازار را در دست گرفته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به آشنایی و اعتماد بیشتر سازمان‌ها به آموزش الکترونیکی، کاهش هزینه‌ها (رفت و آمد کارکنان، اتلاف وقت، ترافیک و ....) و دسترسی آسان به این سیستم و طبعاً توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای نرم‌افزاری متناسب با نیاز بازار و ارائه راه‌کارهای جامع توسط مگفا، واحد یادگیری الکترونیکی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و پیشرفت چشمگیری در افزایش سهم بازار، توسعه سبد محصولات خود، بهبود و ارتقاء زیرساخت و بسترهای نرم‌افزاری و تولید محتوای الکترونیکی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-06-25 12:40

افزودن دیدگاه جدید