کد مطلب: 

268610

ببینید| ادیب: دولت بخشی از محصولات دانش بنیان را پیش‌خرید کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، اظهار داشت: امسال مزین به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» شده است و طبیعتا در حوزه‌ی دانش بنیان باید اقدامات موثری انجام شود و در حد شعار باقی نماند. برخی معضلات در کشور وجود دارد که اگر واقعا مسوولان و حاکمیت به این موضوعات رسیدگی کنند مشکلات تولید و دانش بنیان برطرف می‌شود.
داوود ادیب

سرویس شهروند خبرنگار - دکتر «داوود ادیب» در بخشی از سخنرانی‌اش در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس، گفت: امسال مزین به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» شده است و طبیعتا در حوزه‌ی دانش بنیان باید اقدامات موثری انجام شود و در حد شعار باقی نماند. برخی معضلات در کشور وجود دارد که اگر واقعا مسوولان و حاکمیت به این موضوعات رسیدگی کنند مشکلات تولید و دانش بنیان برطرف می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: یکی از آن موارد قراردادهای یک‌طرفه است که همگی واقف به این مشکلات هستند. در بحث خرید محصولات دانش بنیان هم پیشنهاد می کنیم دولت و حاکمیت بخشی از محصولات دانش بنیان را پیش خرید کند.

ادیب تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند سازمان‌های دولتی حتی اگر محصولی توانمندی ساخت در داخل کشور را داشته باشد، عزم بر خرید محصولات داخلی داشته باشند؛ به عبارت دیگر تعبیر فرمایش ایشان این است که اگر در محصول داخلی، توانمندی به صورت بالفعل هم وجود نداشته باشد و بالقوه باشد، باز  باید از محصولات داخلی خریداری شود. متاسفانه در مناقصه‌های این روند را نمی‌بینیم و سازمان‌های دولتی به شکل‌های مختلف این قانون را دور می‌زنند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-05-10 15:23

افزودن دیدگاه جدید