کد مطلب: 

268493

نماینده مجلس: در ایران، حاکمیت برای فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر داریم که تصمیم‌گیری برای فضای مجازی فقط در دست حاکمیت نباشد و به صورت مشترک مردم در نوع استفاده از فضای مجازی تصمیم‌گیری کنند.
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در خصوص آخرین وضعیت کمیسیون مشترک طرح صیانت اظهار کرد: کمیسیون مشترک طرح صیانت با رأیی که از نمایندگان گرفته شد به صحن علنی مجلس برگشت و برای اینکه طرح به صورت لایحه در بیاید مقرر شد زمانی که وارد صحن شد پس از گرفتن رأی به شورای عالی فضای مجازی کشور ارجاع داده شود تا آن‌ها به صورت لایحه به مجلس ارائه دهند.

وی با بیان اینکه عملاً برای طرحی که در این خصوص مطرح بوده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و فعلاً موضوع کمیسیون مشترک صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است، افزود: اگر طرح به تصویب هم برسد کسب‌وکارها رونق می‌گیرد و هیچ‌گونه محدودیتی در کسب و کارهای مردم ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح در واقع برای ساماندهی و ایمن‌سازی فضای مجازی است نه اینکه بخواهیم محدودیت ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شعار امسال برخی معتقدند تصویب طرح‌های این چنینی باعث افزایش مهاجرت نخبگان از کشور می‌شود، ابراز عقیده کرد: به هیچ عنوان این گونه نخواهد بود، بسیاری از آنچه در خصوص صیانت از فضای مجازی مطرح می‌شود، صحت ندارد. نخبگان قطعاً خواهند دید که این طرح مدافع حقوق مردم است.

نیک‌بین ادامه داد: در حوزه فضای مجازی در جهان سه نوع نظارت داریم. یک نوع از این نظارت حاکمیتی است که بر اساس آن مانند چین و کره هر چه حاکمیت بخواهد همان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قائل به این هستم که در ایران هم البته نه به شدت این دو کشور، اما حاکمیت تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: هرچند اکنون در ایران هم حاکمیت برای فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند اما می‌خواهیم از دست حاکمیت خارج کرده و به صورت مشترک مردم در نوع استفاده از فضای مجازی تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر طرح شفافیت در مجلس به تصویب نرسد شاید برخی نمایندگان به دنبال این باشند که با مصوب شدن طرح حمایت از فضای مجازی در بخش‌هایی برای مردم محدودیت‌هایی ایجاد کنند، هر چند طرح دو فوریتی شفافیت جامع رد شد ولی فکر می‌کنم این هفته طرح شفافیت نمایندگان به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: برخی در مجلس حضور دارند که می‌خواهند این طرح‌ها را به سمت خاصی ببرند، اما به نتیجه نخواهند رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-07 11:55

افزودن دیدگاه جدید