کد مطلب: 

268245

رییس گولاتوری در گفت‌وگو با سیتنا: با حداقل میزان افزایش قیمت اینترنت موافقت کرده‌ایم

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: در خصوص قیمت بسته های اینترنتی که توسط اپراتورها عرضه می شود ذکر این نکته ضروری است، که رنج قیمت در چارچوب مصوبات باشد و از سقف و کف مصوبات بالاتر و یا پایین تر نباشد و نسبت به بسته های اینترنتی که در گذشته عرضه می شد، تفاوت قیمت زیادی نداشته باشد و در چنین شرایطی مخالفتی نیز با اپراتورها صورت نمی گیرد.
دکتر صادق عباسی شاهکوه

«دکتر صادق عباسی شاهکوه» در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون افزایش اخیر تعرفه‌های اینترنت توسط برخی اپراتورها، گفت: سازمان رگولاتوری افزایش تعرفه اینترنت به معنای مصوب نداشته است و اگر سازمان مصوبه ای داشته باشد، از قبل اعلام و اطلاع رسانی می کند.

رئیس رگولاتوری، اضافه کرد: اپراتورها بسته های اینترنتی خود را برای سازمان تنظیم ارسال می کنند و در برخی موارد باید تایید سازمان را دریافت کنند، اما در برخی موارد نیازی به تایید ندارند و صرفا اطلاع‌رسانی به سازمان کفایت می کند، زیرا اپراتورها بر اساس مصوباتی که از قبل نیز بوده است در برخی موارد آزادی عمل دارند.

افزایش تعرفه اینترنت باید توسط اپراتورها اطلاع رسانی می‌شد

وی، اشاره کرد: در افزایش تعرفه اینترنت، اپراتورها باید از قبل اطلاع رسانی می کردند و سازمان رگولاتوری تصمیم تعرفه ای نگرفته و فقط این تعرفه را با مصوبات و قوانین تطبیق داده است.

عباسی شاهکوه در پاسخ به سوال دیگر سیتنا پیرامون نظارت سازمان تنظیم بر کیفیت شبکه و نحوه سرویس دهی اپراتورها، گفت: یکی از کارهای اساسی سازمان رگولاتوری نظارت بر کیفیت است، شاخص هایی وجود دارد که رعایت آنها ضروری است و سازمان نیز به طور مداوم اندازه گیری می‌کند و در صورت بروز مشکل به آنها تذکر و در صورت نیاز برای آنها جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

عدم سرمایه‌گذاری اپراتورها طی سال‌های اخیر باعث افت کیفیت اینترنت شده است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در دو-سه سال اخیر اپراتورها سرمایه گذاری قابل قبولی نکردند و همین موضوع باعث شد به تدریج افت کیفیت اینترنت را شاهد باشیم در عین حال که استفاده مردم از اینترنت شدت گرفت، توسعه ای در شبکه صورت نگرفت و این شبکه با وضع موجود جوابگوی مردم نشد و دلیل این موضوع این است که قیمت تجهیزات متناسب با قیمت ارز بالا رفته است و میزان یک‌سوم سال‌های 96 و 97 تجهیزات با هدف توسعه شبکه تامین شد.

وضعیت درآمدی اپراتورها طی سال‌های اخیر کاهشی بوده است

وی ادامه داد: در چنین شرایطی پایین آمدن کیفیت شبکه ایننترنت طبیعی است و سازمان رگولاتوری پیگیر کیفیت شبکه است، اما با توضیحاتی که توسط اپراتورها ارائه شد، وضعیت درآمدی اپراتورها اجازه افزایش سرمایه گذاری به آنها نمی دهد و در مقایسه با سرمایه گذاری که تا به امروز انجام شده، سود اپراتورها در مقایسه با سال های اخیر رو به کاهش بوده است.

با حداقل افزایش قیمت اینترنت موافقت کرده‌ایم

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: سازمان رگولاتوری مایل است که استفاده از سرویس ها و خدمات برای کاربران مقرون به صرفه باشد و سازمان با حداقل افزایش قیمت اینترنت که مورد نیاز اپراتورها بود، موافقت کرده است، اما ما تعرفه ای را تغییر نداده ایم.

قیمت اینترنت اپراتورها از سقف و کف مصوبات بالاتر و یا پایین تر نباشد

عباسی شاهکوه پیرامون تعرفه های بسته اینترنت که توسط اپراتورها عرضه می شود، اظهار کرد: در خصوص قیمت بسته های اینترنتی که توسط اپراتورها عرضه می شود ذکر این نکته ضروری است، که رنج قیمت در چارچوب مصوبات باشد و از سقف و کف مصوبات بالاتر و یا پایین تر نباشد و نسبت به بسته های اینترنتی که در گذشته عرضه می شد، تفاوت قیمت زیادی نداشته باشد و در چنین شرایطی مخالفتی نیز با اپراتورها صورت نمی گیرد و قیمت بسته های اینترنت هر اپراتوری متفاوت است و مردم برای خرید حق انتخاب دارند.

اپراتورها باید ظرف سه سال آینده شاخص های کیفیت شبکه را دو برابر کنند

وی، در پاسخ به سوال دیگر سیتنا پیرامون نظارت سازمان رگولاتوری به توسعه زیرساخت ها و هزینه افزایش تعرفه اینترنت برای توسعه زیرساخت ها، توضیح داد: کاری که سازمان رگولاتوری در حال حاضر به آن مشغول است، افزایش سطح شاخص های اینترنت است و از اپراتورها خواسته ایم که ظرف سه سال آینده پوشش اینترنت موبایل را برای شهرها به 100 درصد برسانند و شاخص های کیفیت را دو برابر کنند و حداقل 10 درصد از جمعیت کشور را طی این سه سال به پوشش اینترنت 5G متصل کنند.

پیگیر ارائه اینترنت رایگان به دهک‌های خاص هستیم

رئیس رگولاتوری در خصوص ارائه اینترنت رایگان به دهک ها خاص جامعه، به خبرنگار سیتنا گفت: بحث هایی در خصوص ارائه اینترنت رایگان به دهک‌های خاص مطرح است، اما به جمع بندی نهایی نرسیده است.

عباسی شاهکوه، اشاره کرد: زمانی که تغییرات بسته اپراتورها نهایی و خواسته های آنها برآورده شد متناسب با آن امکان ارائه بسته های حمایتی اینترنت فراهم خواهد شد و در همین راستا وزیر ارتباطات نیز پیگیر است تا به برخی از کاربران و اقشار جامعه اینترنت رایگان اختصاص یابد و نهایت تا یک الی دو ماه آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-26 10:41

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
اشکال اصلی دقیقا در مصوبه تعرفه هر گیگا بیت 40 هزار تومان یعنی تعرفه آزاد است . رگولاتور تبدیل شده به نظاره گری بدون اختیار و اپراتور ها شده اند سلطان از خودشان بسته تولید و هرقیمت که تواستند میفروشند و فقط رگولار کف نزدیک به بینهایت کوچک و سقق نجومی اینترنت آزاد را نظاره گر است و به عبارتی سر کار است اپراتور هم قانغ شده به اینکه کاری نذاشته باشد تا ابر اپراتور و ایادی به نوائی برشند .
ارسال شده توسط Anonymous در 06 ارديبهشت 01 - 15:19

افزودن دیدگاه جدید