کد مطلب: 

266755

۴۰۰ شرکت دانش بنیان از خدمات صادراتی صندوق نوآوری بهره‌مند شدند

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در سال 1400 حدود 400 شرکت دانش بنیان توانسته‌اند با استفاده از بسته خدمات صادراتی این صندوق، در نمایشگاه‌های مختلف خارجی حضور داشته باشند. ضمن اینکه تعدادی از این شرکت‌ها نیز با حمایت صندوق نوآوری در نمایشگاه‌های دائمی ایران در کشور‌های مختلف حاضر شده‌اند.
دکتر مرضیه شاوردی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر سیما با تشریح خدمات صادراتی این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: در سال 1400 حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان توانسته‌اند با استفاده از بسته خدمات صادراتی این صندوق در نمایشگاه‌های مختلف خارجی حضور داشته باشند. ضمن اینکه تعدادی از این شرکت‌ها نیز با حمایت صندوق نوآوری در نمایشگاه‌های دائمی ایران در کشور‌های مختلف حاضر شده‌اند.

وی اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و فناوری در قالب رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» را از دیگر برنامه‌های صادراتی صندوق نوآوری اعلام کرد و افزود: در این برنامه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان امکان مذاکره با مشتریان خارجی را پیدا می‌کنند و دستاورد آن‌ها متفاوت از صادرات مستقل محصول تا مشارکت و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف برای تولید است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیانی از ۲۶ استان کشور در برنامه‌های توسعه صادراتی این صندوق حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری، امکان تعامل شرکت‌های دانش بنیان را با ۱۵ کشور خارجی فراهم آوردیم. در حاشیه این سلسله رویدادها نیز نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های دانش بنیان‌ها برپا شد تا شرکت‌ها بتوانند علاوه بر نمایش دستاوردها، توانمندی‌ها و محصولات خود، به مذاکره با مشتریان بالقوه خود بپردازند.

شاوردی عمده صادرات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، هوشمندسازی ساختمان‌ها، محصولات نانویی و خدمات مهندسی‌سازی، ابزار دقیق در ماشین‌های پیشرفته و فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: کشور‌های هدف برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان شامل کشور‌های منطقه همچون سوریه، ترکیه، ارمنستان، عراق، امارات، ازبکستان و قرقیزستان بوده است.

وی در ادامه اظهارکرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان ایرانی از توان حضور در بازار‌های صادراتی برخوردارند و می‌توانند نیازمندی‌های بازار‌های صادراتی را تامین کنند؛ این شرکت‌ها قطعا با تلاش بیشتر می‌توانند به بازار‌های گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به خدمات توانمندسازی این صندوق نیز اشاره کرد و افزود: ما در واحد توانمندسازی صندوق نوآوری تلاش می‌کنیم تا خدمات مختلفی از آموزش و مشاوره گرفته تا کمک برای دریافت استانداردها، ثبت و حفاظت از دارایی‌های فکری را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کنیم تا مسیر ورود این شرکت‌ها به بازار و تجاری‌سازی محصولاتشان هموارتر شود.

شاوردی بیان کرد: صندوق نوآوری تا ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی را تقبل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی که در قالب پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه‌ها خدمات توانمندسازی نظیر آموزش و مشاوره نیز به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود تا شرکت‌ها با سازوکار‌های ورود به بازار کشور هدف و ورود به بازار‌های صادراتی آشنا شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: به دلیل محدودیت در بازار داخلی، تلاش می‌کنیم تا بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان گسترش پیدا کند چرا که هرچه شرکت‌های دانش بنیان توانمندتر می‌شوند، با محدودیت‌هایی در بازار داخلی مواجه می‌شوند که لازم است برای حفظ و توسعه کسب و کارشان، وارد بازار‌های صادراتی شوند.

شاوردی، خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی را بلاعوض و بدون دریافت مبلغی بابت آموزش و مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: صندوق نوآوری برای ارائه این خدمات از کارگزارانی برخوردار است که خدمات آموزش، مشاوره، دریافت استانداردها، حفاظت از مالکیت فکری، توسعه بازار و برگزاری رویداد‌های تبادل فناوری را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

گزارش از مونا ارشادی‌فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-05 16:29

افزودن دیدگاه جدید