کد مطلب: 

266353

ادیب: اگر آماده پذیرش متاورس نشویم، راه دشواری را در جهان نوظهور پیش رو داریم

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: اگر از هم اکنون زیرساخت‌های ورود به انقلاب صنعتی پنجم و همچنین انقلاب‌های بعدی را فراهم ننماییم و آماده پذیرش متاورس نشویم، راه دشواری را در همگام شدن با عناصر جهان نوظهور، کسب و کارهای جدید، بهداشت و توسعه پایدار در آینده نزدیک خواهیم داشت.
دکتر داود ادیب

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر داود ادیب در اولین همایش ملی «متاورس دنیایی دیگر» که 30 بهمن ماه سال جاری  توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران برگزار شد، گفت: متاورس همچون تکنولوژی های قدیمی که امروز فراگیر شده اند، به سرعت در حال توسعه و تکامل است و به زودی شاهد این خواهیم بود که این پدیده نوظهور، به عنوان زیربنای تعاملات بین انسان ها و ماشینها و به عنوان یکی از زیر سیستم های انقلاب صنعتی پنجم، ساختار تعاملات بشری را تغییر و تعریف جدیدی از جهان فرازمینی را به وجود بیاورد و در این راستا همه کشورهای توسعه یافته در تلاش خواهند بود تا به عنوان رهبران این حوزه چارچوبی را برای تعیین الگوریتم ها و قوانین مربوط به متاورس تعریف و این قوانین را برای استفاده جمعی در جهانی دیگر، نهادینه نمایند.

ادیب، ادامه داد: این موضوع که متاورس دارای جنبه‌های منفی و نامطلوب، از قبیل از دست دادن زمان، ناتوانی در تشخیص جهان مجازی و واقعی، اعتیاد عمومی و مشکلات مرتبط با امنیت اطلاعات کاربران خواهد بود. گر چه در ظاهر می تواند قابل تامل باشد ولیکن این موارد را می توان به عنوان جنبه های منفی عمومی تمام فناوری‌های نو ظهور از قبیل کامپیوتر، اینترنت و تلفن‌های هوشمند دانست که در سال‌های پیشین همه ما آنها را با یک فرایند زمانی متفاوت تجربه نموده ایم.

دکتر داود ادیب

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، افزود: بدیهی است که متاورس برای اکثریت مردم در چند سال آینده اهمیت زیادی خواهد داشت و اگر امروزه شناخت کافی از سودمندی آن پیدا ننماییم، در آینده نزدیک این فناوری و استفاده از آن فراگیر شده و حالت عادی به خود خواهد گرفت، همان طوری که در سال های اخیر دیدیم که اکثر فناوری های پیچیده و جدید همگانی شده اند و حتی کودکان خردسال هم از این فناوری ها استفاده می نمایند. ما باید بپذیریم که همسویی با فناوری های پیشرفته لازمه توسعه است.

وی، بیان کرد: امروزه در عصری که مصادف با انقلاب صنعتی پنجم است می بایست برداشت های غلطی را که از ظهور فناوری های نوین وجود داشته است را فراموش کنیم. باید سعی نماییم تا نگرش مان به تکنولوژی، نیمه پر آن باشد و در این راستا دستاوردهای علمی و تکنولوژی را با رویکرد و مفهوم غالب آن و در قالب در خدمت جوامع بشری بودن آن مد نظر قراردهیم. قطار پر سرعت تکنولوژی آن چنان با سرعت در حرکت است که خواسته و ناخواسته یک دهکده جهانی با وسعت فراجهانی را با خود همراه نموده و به حرکت در خواهد آورد و این جریان شتابان، کشورهایی راکه توان همراستایی و همپایی  را نداشته باشند را پیاده خواهد نمود.

دکتر داود ادیب

ادیب در پایان اشاره کرد: اگر ازهم اکنون زیرساخت‌های ورود به انقلاب صنعتی  پنجم و همچنین انقلاب های بعدی را فراهم ننماییم و آماده پذیرش متاورس نشویم، راه دشواری را در همگام شدن با عناصر جهان نوظهور، کسب و کارهای جدید، بهداشت و توسعه پایدار در آینده نزدیک خواهیم داشت.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

عکاس: فریناز موسوی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-20 09:36

افزودن دیدگاه جدید