کد مطلب: 

263236

کاظمی: «مدارس شاهد و ایثارگران» کانون اصلی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد و ایثارگر، کانون اصلی فرهنگ ایثار و شهادت و مظهر اقتدار و فرهنگ‌سازی در جامعه است. این مدارس هم در عرصه‌های علمی و هم در عرصه‌های فرهنگی خوش درخشیده‌اند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش

به گزارش سیتنا، صبح امروز علیرضا کاظمی، در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه های زیر ۱۰۰کشوری آزمون سراسری، بدون احتساب سهمیه ویژه دانش آموزان شاهد و ایثارگر، که در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس و با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در امور شاهد و ایثارگران و همچنین زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر، امروزه در امتداد راه  پدران خود در عرصه علم و علم آموزی برای کشور افتخار می آفرینند.

وی با تجلیل از دانش آموزان برگزیده در عرصه های علمی، افزود: آن چه امروز شاهد آن هستیم، بخش کوچکی از دستاوردهای مدارس شاهد و ایثارگر است، این مدارس برکات زیادی برای فرزندان شاهد و ایثار گر دارد و در دهه های اخیر بسیاری از دانش آموزان دیگر غیر شاهد نیز از این ظرفیت بهره مند شدند.

کاظمی تصریح کرد: دینی که شهدا بر گردن ما دارند بسیار فراتر از این هاست هرچقدر تلاش کنیم و خانواده های  شهدا را ارج نهیم باز هم نمی توانیم ذره ای از مجاهدت های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.
وی ادامه دهبد: با پوشش بیش از ۴۰۰هزار دانش آموز در مدارس شاهد و ایثارگر و پوشش بیش از  ۱۹هزار دانش آموز در طرح پراکنده شاهد، زمینه شکوفایی دانش آموزان مذکور را فراهم کرده ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  با توجه به گذشت بیش از سه دهه از ایجاد مدارس شاهد و ایثارگر و تغییر خواسته ها و نیاز های جامعه، وضعیت این مدارس نیاز مند آسیب شناسی است تا خدمات مطلوبتری را در این زمینه  ارائه دهیم.

وی ادامه داد: مدارس شاهد و ایثارگر، کانون اصلی فرهنگ ایثار و شهادت و مظهراقتدار و فرهنگ سازی در جامعه است. این مدارس هم در عرصه های علمی و هم در عرصه های فرهنگی خوش درخشیده اند.
کاظمی اظهار کرد: در کنار سایر دستاوردهای مدارش شاهد و ایثارگر، تربیت دانش آموزان مؤمن و ولایی از افتخارات ما در این مدارس است.

وی افزود: نیازها تغییر کرده و امروز نیازمند توسعه رشته های فنی و حرفه ای در مدارس شاهد و همچنین تلاش برای اشتغال این دانش آموزان هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ضروری است بنیاد شهید باید بیش از پیش از دانش آموزان شاهد و ایثارگر حمایت کند تا شاهد درخشش بیشتر باشیم زیرا فرزندان شاهد در دوران دانش آموزی نیازمند توجه بیشتری هستند.

در این مراسم از برگزیدگان آزمون سراسری و دارندگان رتبه های برتر، در سراسر کشور با حضور مسئولین و به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس تجلیل شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-09 14:37

افزودن دیدگاه جدید