کد مطلب: 

261259

معترضان ارز دیجیتال در السالوادور: نه به پولشویی فاسد!

تظاهرات علیه رئیس جمهوری السالوادور، هزاران نفر را در خیابان‌های پایتخت این کشور کنار هم قرار داد. مردم در اعتراض به تبدیل بیت کوین به ارز رسمی در السالوادور، دستگاه‌های ارز دیجیتال را آتش زدند.
معترضان ارز دیجیتال در السالوادور: نه به پولشویی فاسد!

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، مخالفان رئیس جمهوری ۴۰ ساله السالوادور که در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد می‌گویند که او بیش از حد قدرت را متمرکز و استقلال بخش قضایی کشور را تضعیف کرده است.

سیدنی بلانکو، قاضی سابق دیوان عالی گفت: «زمان دفاع فرا رسیده است. این راهپیمایی نمادین است، نشان دهنده خستگی از نقض بسیاری از مواد قانون اساسی است.»

معترضان در شهر سان‌سالوادور همچنین به تصمیم بقیله در تبدیل بیت کوین به ارز رسمی در السالوادور اعتراض کردند.

دولت السالوادور در تاریخ هفت سپتامبر کیف پول دیجیتال ملی کشور با نام «چیوو» را برای توکن (ارز دیجیتالی که بلاک‌چین مستقل خود را ندارد) راه‌اندازی کرد اما عرضه آن با اشکالات سیستم دچار اختلال شد.

برخی از معترضان در تظاهرات، به دستگاه‌های خودپرداز جدید «چیوو» که برای رسیدگی به معاملات بیت‌کوین راه‌اندازی شده بود حمله کردند و دست‌کم یک دستگاه را به آتش کشیدند.

نجیب بقیله در توییتی اقدام معترضان را محکوم کرد و نوشت که آن‌ها می‌گویند که خرابکاری کار نفوذگران بوده است اما در همه تظاهرات آن‌ها، خرابکاری رخ داده‌ است.

بیت‌کوین اغلب در معرض نوسانات شدید ارزش است و عملکرد توکن را به‌عنوان یک ارز رسمی محدود می‌کند. قیمت ارز دیجیتال از تاریخ هفت سپتامبر روزی که السالوادور آن‌ را به‌عنوان وجه قانونی تصویب کرد، ۱۱.۱ درصد کاهش یافت.

معترضان در ماه اوت در تظاهرات علیه تصویب بیت‌کوین تابلوهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «بقیله! ما بیت‌کوین نمی‌خواهیم» و «نه به پولشویی فاسد»

قانون بیت‌کوین این کشور که با اکثریت زیادی در کنگره السالوادور به تصویب رسید مستلزم آن است که همه کسب و کارهایی که از نظر فن‌آوری قادرند این توکن را به عنوان پرداخت بپذیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-09-17 13:42

افزودن دیدگاه جدید