کد مطلب: 

260790

یافتن راهکار‌هایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی در رویداد جایزه سال هوشمندسازی

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول گفت: رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت گروه همراه اول و با هدف یافتن راهکار‌هایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود که ۱۵ شهریور آخرین زمان دریافت طرح هاست.
همراه اول

به گزارش خبرنگار سیتنا، وحید شاه منصوری در نشست خبری جایزه سال هوشمندسازی که با شعار «ایده ‌های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده ‌های نوآورانه و استارتاپی امروز شنبه سیزدهم شهریورماه 1400برگزار شد، گفت: این رویداد که با همت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول، فروم اینترنت اشیاء ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت حرکت اول تدارک دیده شده، به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت، شناسایی و ارایه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکار‌های فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه‌های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور است.

شاه منصوری افزود: کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت‌های بهداشتی-درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی از چالش‌ها و محور‌های مدنظر در جایزه سال هوشمندسازی است.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های علاقه‌مند به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی، می‌بایست ابتدا یکی از ۱۰ حوزه مدنظر در رویداد امسال را برای ارائه راهکار‌ها انتخاب و با پر کردن فرم ثبت نام، آمادگی خود را اعلام می‌کردند.

وی افزود: تاکنون ۷۱ شرکت ثبت نام کرده اند و ما پس از ارزیابی اولیه، با تیم‌هایی که به نیمه نهایی بیایند یک پیوست حقوقی را امضا می‌کنیم که ملزم باشند ایده متعلق به خودشان باشد و اگر اتفاقی افتاد عواقب آن را به عهده بگیرند و پروپوزال جامع تری را ارسال کنند، بنابراین برای هر 10 موضوع 10 کارگروه علمی و تخصصی با فعالین حوزه ICT و اساتید دانشگاهی و نمایندگانی از همراه اول، نمایندگانی از فروم اینترنت اشیاء و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل شده و تیم ها را پس از ارزیابی انتخاب می کنیم.

وی، در ادامه افزود: ثبت نام تا دوشنبه 15 شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت و شرکت‌ها از تهران و شهرستان می توانند آمادگی خود را برای ثبت نام اعلام کنند. 

شاه منصوری گفت: برای امسال سعی می کنیم پنج موضوع را پوشش دهیم و الزامی نیست که در سال جاری در هر 10 موضوع راه حلی داشته باشیم.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول خاطرنشان کرد: امروزه با بکارگیری نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی مانند 5G، توانایی اتصال افراد و ماشین‌ها به سهولت ایجاد شده و دنیای فیزیکی و سایبری به واسطه اینترنت اشیاء به یکدیگر پیوند خورده است.

شاه منصوری گفت: در عین حال، داده‌های انبوه جمع آوری شده حاصل از این اتصال با هوش مصنوعی (AI) معنا می‌یابند.

امروزه با بکارگیری نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی مانند 5G، توانایی اتصال افراد و ماشین‌ها به سهولت ایجاد شده و دنیای فیزیکی و سایبری به واسطه اینترنت اشیاء به یکدیگر پیوند خورده است.

وی افزود: بنابراین با الهام گرفتن از این روند جذاب، این رویداد که با حمایت مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی برگزار می‌شود، در تلاش است با بکارگیری ابزار‌های فناورانه و در کنار اتکاء به خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی، راهکار‌هایی را برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور بیابد.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون همکاری نهادهای دیگر در راستای حل معضلات مورد بررسی در این رویداد، گفت: در حوزه حمل و نقل ترافیک شهری، مدیران فاوای شهرداری تهران 10 چالش را معرفی کردند که در سه حوزه مورد بررسی قرار گرفت و حدود 15 تیم حضور داشتند و سوالاتشان را مطرح کردند و شهرداری نیز به بررسی و پاسخ‌دهی این موارد پرداخت. همچنین همین فرایند نیز در حوزه توانیر اجرا شد و چالش های این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرنگارها: زهرا طاهری - فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-04 12:13

افزودن دیدگاه جدید