کد مطلب: 

256801

اپراتورهای فیلترکننده‌ی کلاب هاوس در آستانه‌ی کاهش مدت اعتبار پروانه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اقدام اپراتورها برای فیلتر کلاب‌هاوس خلاف قانون است و راه حلش هم اقدام قانونی است، لذا اگر اپراتورها نسبت به رفع مشکل اقدام نکنند، یکشنبه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و طبق ظرفیت قانونی خودمان مدت پروانه آنها را کاهش می‌دهیم.
اپراتورهای فیلترکننده‌ی کلاب هاوس در آستانه‌ی کاهش مدت اعتبار پروانه

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در بخشی از نشست معاون اول رئیس جمهور در کلاب هاوس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «کدام وزارت خانه در فروردین رای به فیلتر کلاب هاوس داد؟» گفت: کمیته تعیین مصادیق روالی دارد که موضوعات مربوط به فیلترینگ با حضور ۶ نماینده از مجلس و ۶ نفر دیگر برگزار می‌شود. مکانیزمی برای رای‌گیری آنلاین می‌گذارند. ۵ عضو حضور دارند ۳ عضو غیر دولتی و دو عضو دولتی. قرار بود مواردی که خلاف عفت است در آنجا بارگذاری شود. ما از اول گفتیم این روال غیرقانونی است.

وی ادامه داد: این فرآیند روالی شد که سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را تحت عنوان منافی عفت بارگذاری می‌کردند و با رای‌گیری آنلاین فیلتر می‌شدند. در دولت یازدهم جمع‌بندی این شد که برای اپلیکیشن هایی که جمعیت کاربری زیادی دارند جلسات تصمیم‌گیری آنلاین نباشد.

وی با بیان خاطره‌ای گفت: به عنوان نمونه اعلام کردیم که سایت پیوندها که مربوط به فیلترینگ است باید فیلتر شود؛ در کمیته فیلترینگ رای به فیلتر کردن سایت خود پیوندها دادند!

وی افزود: اینکه درباره کلاب هاوس یک دستگاهی بر اساس نظر کارشناسی خودش روی آنلاین بارگذاری کرده و نمی دانم که رای گیری شده است یا خیر. دادستانی هم اعلامی در این باره نداشته است.

آذری جهرمی ادامه داد: اقدام اپراتورها برای فیلتر کلاب‌هاوس خلاف قانون است. راه حلش هم اقدام قانونی است. اپراتورها خلاف مقررات یک بار قیمت را دو برابر کردند. مجبورشان کردیم پول‌های مردم را برگردانند. الان خلاف کردند با دستوراتی که از جاهای دیگر دادند. کسانی که چنین اعتقادی دارند که ظرفیت قانونی دارند خودشان قانونی وارد شوند.

وزیر ارتباطات گفت: ما با فیلترینگ تلگرام مخالف بودیم اما قانون گفت و ما قبولش کردیم. ما باید از ابزار قانونی استفاده کنیم. من می‌توانم مکانیزم‌هایی بگذارم پدر اپراتور را خلاف قانون دربیاورم. نمی‌شود که این اپراتور دارد به مردم خدمت می‌دهد. حتما اگر رسیدگی نشود، یکشنبه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و طبق ظرفیت قانونی خودمان مدت پروانه آنها را کاهش می‌دهیم.

جهانگیری هم خطاب به آذری جهرمی گفت: ایشان به جان خرید برایش پرونده قضایی تشکیل شود اما پای موضوعات قانونی خود ایستاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-05-01 02:45

افزودن دیدگاه جدید