کد مطلب: 

255253

سامانه RPKI در شرکت ارتباطات زیر ساخت استقرار یافت

به منظور ارتقای امنیت مسیریابی ترافیک داخلی و خارجی در شبکه ملی اطلاعات، سامانه RPKI در شرکت ارتباطات زیر ساخت راه اندازی و استقرار یافت.
سامانه RPKI در شرکت ارتباطات زیر ساخت استقرار یافت

به گزارش سیتنا، بهزاد اکبری عضوهیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: با استفاده از سامانه RPKI آدرس‌های IP اعلام شده توسط اپراتورهای داخلی و همچنین فراهم کنندگان خارجی اینترنت کشور مورد اعتبارسنجی قرار گرفته و از انتشار آدرس های جعلی و غیر معتبر در سطح شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات بین الملل آن جلوگیری می شود.

وی افزود: به منظور اعتبار سنجی، آدرس‌های  IP ارسالی توسط کلیه اپراتورهای داخلی برای ارتباط با IXP تهران و یا اینترنت، با اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده‌های موسسات بین المللی مدیریت منابع اینترنتی نظیر RIPE، AFRINC و APNIC  مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم صحت،  آدرس‌های IP مورد نظر در همان نقطه ورود به شبکه ارتباطات زیرساخت مسدود و اجازه ورود به ترافیک آنها داده نمی شود.

اکبری توضیح داد: با استقرار این سامانه از بسیاری از حملات مربوط به مسیریابی ترافیک هم در سطح شبکه داخلی و هم در ارتباطات بین الملل جلوگیری می شود.

گفتنی است؛ قبل از این گاهی اتفاق می افتاد که برخی از مشترکین آدرس ‌های دیگران و یا حتی فراهم کنندگان محتوای خارجی نظیر گوگل را در شبکه IXP تهران و یا ارتباطات اینترنت خود به اشتباه اعلام می کردند که نه تنها منجر به اختلال در ارتباطات کاربران نهایی می شد، بلکه در سطح بین الملل هم برای کشور عواقبی را به همراه داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-08 01:41

افزودن دیدگاه جدید