کد مطلب: 

253960

اعلام آمادگی وزارت ارتباطات ایران جهت توسعه تجارت دیجیتالی با ارمنستان

آذری جهرمی در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان، از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای فعال سازی کارگروه ICT در ذیل تفاهم نامه اجلاس مشترک دو کشور جهت توسعه تجارت دیجیتالی خبر داد.
اعلام آمادگی وزارت ارتباطات ایران جهت توسعه تجارت دیجیتالی با ارمنستان

به گزارش سیتنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز الفت گفت: در دیدار هیات بلند پایه ارمنستانی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طرفین بر رفع موانع موجود و افزایش حجم تجارت دو کشور تأکید کردند.

وی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دیدار، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به قرابت های فرهنگی و تاریخی میان مردم ایران و ارمنستان، حجم تجارت کنونی دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های موجود نامناسب دانست و بر لزوم رفع برخی موانع تجاری میان ایران و ارمنستان به منظور افزایش حجم تجارت تا سه برابر، تأکید کرد.

وی افزود: در ادامه این نشست طرفین در خصوص رفع مشکلات بانکی و ترانزیتی، برنامه ریزی جهت تولید مشترک در خاک ارمنستان و استفاده از ظرفیت های ارمنستان جهت صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا و اروپا و همچنین اعزام و پذیرش هیات های تجاری موافقت کرده و در پایان یادداشت تفاهمی میان مرکز سرمایه گذاری ارمنستان و اتاق بازرگانی ایران جهت رشد و توسعه روابط تجاری امضا شد.

مدیر کل دفتر اروپا امریکا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، وزیر اقتصاد ارمنستان با جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.

الفت افزود: در این دیدار آذری جهرمی ضمن ابراز خرسندی از تدابیر مقامات ارمنستانی در دستیابی به صلح، این کشور را جزو کشورهای موفق در زمینه مهار کرونا دانست و تأکید کرد که ویروس کرونا موجب رشد اقتصاد دیجیتال شده است.

وی در ادامه از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای فعال سازی کارگروه ICT در ذیل تفاهم نامه اجلاس مشترک دو کشور جهت توسعه تجارت دیجیتالی خبر داد که با استقبال طرف ارمنی روبرو شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-01-27 11:06

افزودن دیدگاه جدید