کد مطلب: 

248430

آمادگی برای توزیع واکسن کرونا در آمریکا از ۱۱ آبان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به مقامات بخش سلامت عمومی سراسر ایالات متحده اعلام کرد که برای توزیع واکسن احتمالی ویروس کرونا در اول ماه نوامبر (۱۱آبان‌ماه) آماده باشند.
آمادگی برای توزیع واکسن کرونا در آمریکا از ۱۱ آبان

به گزارش سیتنا به نقل از سی‌ان‌ان، این مرکز همچنین سناریوهایی برای کمک به آمادگی ایالت‌ها برنامه‌ریزی کرده ‌است. این سناریوها جزییات توزیع دو واکسن کووید-۱۹ در شرایط احتمالی محدودیت واکسن‌ها را مشخص می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به ایالت‌ها توصیه کرده که در بدو امر واکسن‌ها به چه افرادی تزریق شود. افرادی که پیش از همه واکسن دریافت می‌کنند، متخصصان بخش سلامت، کارکنانی که خدمات کلیدی ارایه می‌دهند، افراد حوزه امنیت ملی و ساکنان و کارکنان مراکز مراقبتی هستند.

در سندی که به مقامات سلامت عمومی شهرها و ایالت‌ها ارسال شده آمده است: «این سناریوها برای پشتیبانی از برنامه‌های حوزه قضایی، فدرال و برنامه‌های شراکتی طراحی شده اما هنوز فرضی محسوب می‌شود.»

این سندها به معنای آن نیست که لزوما تا پایان اکتبر واکسن در دسترس خواهد بود.

سال‌هاست که برنامه‌ریزی مقابله با همه‌گیری به این صورت است که در حالی‌که دانشمندان بر روی واکسن کار می‌:نند،‌ دولت فدرال باید شبکه توزیع را آماده کند.

دولت ترامپ گفته ‌است که این کار را انجام می‌دهد. شرکت‌های تولید کننده واکسن‌ها در حال افزایش تولید خود هستند تا در صورت یافتن یک یا چند مورد بی‌خطر و موثر، بلافاصله آن را در معرض استفاده عموم بگذارند.

دکتر رابرت ردفیلید، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در گفتگو با یاهو فایننس اظهار داشت: «درحال حاضر می‌گویم که ما هنوز با جدیت درحال آماده‌کردن آن‌چیزی هستیم که من پیش‌بینی می‌کنم به واقعیت بپیوندد. این‌که یک یا چند واکسن در ماه نوامبر یا دسامبر در دسترس ما باشد - و ما باید درباره توزیع آن‌ها به روشی عادلانه و منصفانه در سراسر کشور اطمینان حاصل کنیم.»

دکتر فرانسیس کالینز، مدیر موسسه ملی سلامت می‌گوید که اقدام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به معنای آن نیست که همین حالا واکسن آماده باشد، بلکه به معنای آمادگی برای شرایطی است که یکی از واکسن‌هایی که پیشرفت سریع و شواهد روشنی نشان داده، به زودی در دسترس مردم قرارگیرد.

دکتر فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، گفته است که اطمینان دارد تا پایان سال جاری یک واکسن کووید-۱۹ آماده خواهد شد.

مقامات گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید هم گفته‌اند که احتمال دارد سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پیش از پایان فاز سه آزمایش واکسن، آن را تایید کند. البته اگر شواهد نشان دهند که واکسن ایمن و موثر است.

سه واکسن اکنون در آمریکا در فاز سوم آزمایش هستند. از جمله واکسن‌هایی که از سوی «مدرنا و انستیتوی ملی آلرژی» و «بیماری‌های عفونی، فایزر و بایوتک، و آسترازنکا» و «دانشگاه آکسفورد» در حال تهیه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-04 00:49

افزودن دیدگاه جدید