کد مطلب: 

247178
وزیر دفاع در حاشیه رونمایی از برج مراقبت سیار فرودگاهی ساخت داخل، اعلام کرد:

فراهم سازی عملیات هوایی پایدار در کشور با ساخت برج موبایل سیار/ انطباق سامانه با استانداردهای بین المللی با تحقق صرفه جویی بالای ارزی

وزیر دفاع و پشتیبانی در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین برج مراقبت سیار فرودگاهی ساخت داخل یکی از مزیت های اصلی این سامانه را فراهم سازی امکان انجام عملیات مستمر هوانوردی در مواجهه با حوادث مختلف عنوان کرد.
فراهم سازی عملیات هوایی پایدار در کشور با ساخت برج موبایل سیار/ انطباق سامانه با استانداردهای بین المللی با تحقق صرفه جویی بالای ارزی

به گزارش سیتنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه این مراسم گفت: در سال جهش تولید در کنار کمیت و کیفیت تولید تنوع برای ما بسیار مهم است. در این راستا بر اساس اعلام نیاز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای تامین نیاز صنعت فرودگاهی برج مراقبت سیار را توسط شرکت صاایران تولید کرده ایم.

وی تاکید کرد: ایده ساخت برج موبایل سیار با اتکا به  توانمندی داخلی ظرف مدت یک سال به محصولی باارزش تبدیل شده است.

امیرحاتمی با بیان اینکه عملیاتی بودن فرودگاه ها و استفاده از فرودگاه های موقت در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که درگیر حوادث مختلفی مانند سیل، آتش سوزی، زلزله و غیره است، دارای اهمیت بالایی است، گفت: این سامانه به پایداری عملیات هوایی کمک می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این سامانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی و ارتباطی استفاده شده که منطبق با استانداردهای بالای هوایی بین المللی است و این امکان را فراهم می‌کند که هم در بخش نظامی و غیرنظامی فرودگاه‌های کشور همواره فعال باشند و عملیات انجام دهند.

وی به صرفه اقتصادی بالای برج مراقبت سیار ساخت کشور اشاره کرد و افزود: این سامانه به لحاظ علمی و فناورانه دستاورد با ارزشی است که در اختیار تعداد محدودی از کشورهاست و با قیمت کمتر از یک سوم قیمت دنیا ساخته شده است.

امیر حاتمی افزود: سامانه‌هایی که تولید می شود و در اختیار قرار می گیرد حداقل به میزان دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد که با توجه به تعداد قابل توجه مورد نیاز صرفه جویی بالایی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در مراسم رونمایی از برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی داخلی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل صاایران و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-27 23:19

افزودن دیدگاه جدید