کد مطلب: 

229824

چاوش «برادرجان» برای سریال «چرنوبیل» متنی منتشر کرد

حسام منظور سریال «چرنوبیل» را تاثیرگذار و به همان اندازه تلخ دانست که پتانسیل وحشتناکی برای تبدیل شدن به یک درام اثرگذار را دارد. او همچنین تاکید کرد که این سریال مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
چاوش «برادرجان» برای سریال «چرنوبیل» متنی منتشر کرد

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، حسام منظور بازیگر تئاتر و تلویزیون که مدتی پیش سریال «برادر جان» به کارگردانی محمدرصا آهنج با بازی او روی آنتن شبکه سه سیما رفته بود، درباره سریال «چرنوبیل» در اینستاگرام نوشت: «چرنوبیل سریال تاثیرگذاری است و به همان اندازه تلخ و پر از داستان مرگ و میر انسان‌های بی‌گناه. صرف نظر از موضوع اصلی که به خودی خود یکی از تلخ‌ترین حوادث قرن بیستم است و پتانسیل وحشتناکی برای تبدیل شدن به یک درام اثر گذار را دارد، خود سریال موفق شده بدون استفاده از صحنه‌های اکشن متداول و ایجاد هیجان و با یک روایت کند و با حوصله، احساسات تماشاگر را بر انگیزد.

به طرز عجیبی بعد از گذشت سی سال از حادثه هنوز اثر قابل توجهی در حوزه سینما و تلویزیون در این باره ساخته نشده و شاید یکی از دلایل استقبال از این مینی سریال نیز همین باشد. علیرغم تاکید فرم سریال برای نزدیک شدن به یک شمایل مستند گونه، اشتباهاتی جزیی و قابل چشم پوشی در سریال وجود دارند از جمله نحوه گرفتن اسلحه توسط سربازان شوروی شبیه به استایل تفنگداران دریایی آمریکا از آب در آمده! (قنداق در نزدیک زیر بغل و رو به پایین) یا پنجره های پلاستیکی دو جداره که در آن زمان زیاد مورد استفاده نبوده، یکی از نقاط قوت سریال عدم استفاده از بزرگنمایی‌های مرسوم در هالیوود در مورد بلوک شرق است. یکی از قهرمانان فیلم بوریس شربینا از دولتمردان رده بالای شوروی است که با علم به اینکه با رفتن به چرنوبیل تحت تاثیر پرتوهای رادیواکتیو به زودی خواهد مرد، وارد منطقه می‌شود. سریال به طرز ماهرانه‌ای اطلاعات خوبی در مورد مهندسی هسته‌ای و فیزیک اتمی به مخاطبان ارائه می‌دهد و همینطور در به نمایش در آوردن تصمیم‌گیری انسان بر سر دو راهی مصلحت و یا انسانیت موفق عمل میکند.»

«چرنوبیل» یک مینی سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی است. نویسنده و خالق این مجموعه، کریگ مازن و کارگردانی آن برعهده یوهان رنک بوده‌است. این سریال تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکه تلویزیونی بریتانیایی اسکای است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-06-11 22:34

افزودن دیدگاه جدید