کد مطلب: 

210977

اعلام اولویت‌های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی شبکه

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در 20 استان کشور، توسعه و نوسازی شبکه دیتا، ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استان‌های کشور، ایجاد زیرساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و آماده سازی سامانه های پایش المان‌های شبکه و سرویس را از جمله اولویت‌های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه شبکه اعلام کرد.
اعلام اولویت‌های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی شبکه

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سید مجید صدری، با اشاره به نوسازی و توسعه شبکه ثابت، توسعه شبکه انتقال در 20 استان با ظرفیت قابل استفاده 22 ترابیت بر ثانیه در بیش از 400 سایت از شبکه صورت گرفته است، اظهار داشت: حجم زیادی از سرویس‌های STM1 ،STM4 ،1G ،STM16، و 10G ،STM64، را شامل می شود، این سرویس‌ها غالبا مورد درخواست اپراتورهای ثابت و سیار فعال درسطح کشور می باشند. بیشترین حجم ظرفیت ایجاد شده مربوط به استان تهران با 80 سایت و 7 ترابیت بر ثانیه است.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی و توسعه شبکه ثابت، دیتای استان‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه که با هدف افزایش ظرفیت و پهنای باند مورد استفاده کاربران سرویس پرسرعت، بهبود پارامترهای کیفی و نهایتا بهبود کیفیت تجربه مشتری و سرویس در استان‌های است، فاز اول عملیات اجرایی آن در 14 استان کشور آغاز شده است و بیش از 100 ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه دیتای شرکت را افزایش می دهد. بهره برداری از بخشی از این فاز در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، بوشهر، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استان‌های کشور، گفت: در ایام نوروز در اماکن توریستی، تفریحی، تجاری، درمانی و مذهبی کشور بالغ بر 100 سایت شبکه Wi‐Fi به بهر برداری رسید.

سید مجید صدری با تاکید بر ایجاد زیر ساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و بهبود کیفیت سرویس و کاهش هزینه کاربران اینترنت،اظهار داشت: زیرساخت فنی مبادله محتوای داخلی با ظرفیت 200 گیگا بیت بر ثانیه ایجاد شد. از طریق این بستر در حال حاضر بالغ بر 100 گیگا بیت بر ثانیه محتوای داخلی در سطح استان‌های کشور، شرکت ارتباطات سیار و دیگر اپراتورهای ثابت و سیار فعال در کشور مبادله می گردد.

وی از آماده سازی سامانه های پایش المان‌های شبکه و سرویس و ایجاد سامانه های متمرکز و یکپارچه در این زمینه و پایش پارامترهای کیفی سرویس‌های موجود و آتی در دستور کار شرکت خبر داد و گفت: در این راستا سامانه آنالیز و بهینه سازی سرویس باند پهن بر روی خطوط مسی، سنجش و سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه مانیتورینگ، (OSS) پایش کیفیت تجربه مشتری، سیستم پشتیبانی عملیات لحظه ای پهنای باند مصرفی استان‌ها بطور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-04 12:11

افزودن دیدگاه جدید