کد مطلب: 

197961

پاسخ به ایجاد اختلال اینترنتی برای مشترکان شرکت افرانت

شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران به خبر "ایجاد اختلال اینترنتی در پی تخریب دکل مخابراتی شرکت افرانت" پاسخ داد.
پاسخ به ایجاد اختلال اینترنتی مشترکان شرکت افرانت

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران اعلام کرد طی روزهای اخیر و در فضای رسانه‌ای کشور، اخباری در ارتباط با ایجاد اختلال اینترنتی 58 سازمان و شرکت توسط شرکت ارتباط مشترک شهر منتشر شد که جهت تنویر افکار عمومی لازم است موارد قانونی برخورد با متخلفان نصب دکل های مخابراتی و اینترنتی غیرمجاز بیان شود:

1. شرکت ارتباط مشترک شهر به‌عنوان مجری مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ 17 خرداد 1390 است و در جهت حسن اجرای این مصوبه که حکم قانون را دارد، نسبت به اصلاح وضعیت دکل‌های مخابراتی تهران با روشهای اشتراک گذاری دکل و یا جابجایی دکل های غیرمجاز به نقاط مناسب ویا واگذاری فضاهای شهری برای ایجاد سایتهای دارای چارچوب ضوابط نصب، اقدام می کند.

2. در ارتباط با دکل منصوب در ملک متعلق به ایمیدرو، شهرداری تهران طی فرآیندی که بیش از یکسال طول کشیده و از سال 1394 با ارسال اخطار به مالک آغاز و سپس صدور رای کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران به جمع آوری در اسفند سال 1395 منتهی و نسبت به اجرای حکم صادره و لازم الاجرا اقدام کرد. لازم به ذکر است در اثنای این فرایند به دفعات لزوم جابجایی دکل و ارائه مهلت چندباره به صاحب دکل انجام گرفت و در نهایت منجر به ایفای وظیفه قانونی شهرداری تهران و اجرای حکم قضایی شد.

3. در جریان اجرای حکم قانونی برخورد با دکل غیر مجاز 45متری در ساختمان ایمیدرو، بر اساس اسناد موجود هیچ گونه تخریب و آسیبی به سازه های مخابراتی وارد نشده و برخلاف بزرگنمایی مطرح شده در انتشار خبر اختلال اینترنتی 58 سازمان، سازه مخابراتی منصوبه با رعایت اصول مهندسی و روشهای استاندارد جمع آوری شده است.

4- مسئولیت اختلال ایجاد شده بر اثر جمع آوری دکل غیرمجاز واقع در ساختمان ایمیدرو منحصرا مربوط به شرکت اینترنتی خدمات دهنده به کاربران بوده، چرا که این شرکت به دفعات اخطارها و مهلت های قانونی شهرداری تهران را دریافت کرده اما با بی توجهی نسبت به اخطارها و به خطر انداختن سلامت شهروندان در نهایت منجر به بروز مشکل برای کاربران اینترنتی خود شده و از طرفی طی چند نوبت، از سوی صاحب ملک به صاحب دکل تذکر مبنی بر لزوم اخذ مجوز از شهرداری و رعایت ضوابط قانونی نصب داده شده است.

5. بر اساس مقررات ارائه سرویسهای مخابراتی (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، شرکتهای صاحب دکل باید هر ساله حداقل 10 درصد ارتباطات رادیویی را به بستر فیبر نوری منتقل کنند و ارتباطات اینترنتی با اهمیت خصوصاً ارتباطات دولتی و حاکمیتی را قطعاً از طریق ارتباطات فیبر نوری و با هاستینگ دیتاسنتر ملی ارائه کنند. از طرفی ارتباط های اینچنینی نباید بدون سیستم‌های پشتیبان و جایگزین ارائه شوند و این در حالی است که دکل ایمیدرو، ناایمن و غیراستاندارد بوده و هیچ یک از شرایط قانونی و استانداردهای دکل مخابراتی را نداشته است.

6. علیرغم خبر منتشر شده، اغلب سیستم‌های منصوبه روی این دکل از نوع آماتوری/تجاری و در باند 5/8GHz بوده و نمی تواند حامل ارتباطات با اهمیت دولتی باشد. از طرفی شرکت صاحب دکل در سال های گذشته به استفاده از فیبر نوری شبکه مترو اقدام کرده است اما این امر فقط در دامنه زیرساختی بوده و به دلایل منفعت طلبانه، شرکت از جایگزینی رادیوهای فوق توسط فیبر نوری خودداری کرده است.

7. قرارداد صاحب ملک برای واگذاری محل نصب دکل به شرکت صاحب دکل غیرمجاز، مدتها قبل منقضی شده و ارائه خدمات ارتباطات رادیویی به شرط اخذ مجوز از شرکت ارتباط مشترک شهر، به شرکت دیگری واگذار شده است. در خاتمه به اطلاع میرساند، مراتب به فرمانداری تهران به عنوان تاییدکننده مصوبه و ضوابط نصب دکل منعکس گردیده و مورد تاکید آن مرجع مبنی بر اجرای احکام قانونی در این خصوص و جمع آوری دکلهای غیرمجاز قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-18 17:54

افزودن دیدگاه جدید