کد مطلب: 

191463

امضای سند همکاری پستی ایران و ترکیه در زمینه‌ی تجارت الکترونیک

در دیدار دکتر واعظی وزیر ارتباطات و رییس ایرانی اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه با احمد اصلان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه، سند همکاریهای مشترک پستی در زمینه تجارت الکترونیک توسط مدیران عامل پست دو کشور به امضا رسید.
امضای سند همکاری پستی ایران و ترکیه در زمینه‌ی تجارت الکترونیک

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی که برای شرکت در اجلاس جهانی پست در استانبول به سر می برد، در این دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور در کلیه سطوح سیاسی، اقتصادی و تجاری، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جهانی پست در این کشور را تبریک گفت.

وی در ادامه به روابط تاریخی دو کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و مردم ترکیه حمایت کرده و امیدوار است روابط اقتصادی دو کشور به مسیر مطلوب هدایت شده و بر اساس نقشه راه تعیین شده توسط روسای جمهور دو کشور، اهداف این همکاریها برنامه ریزی و تحقق یابد.

دکتر واعظی همچنین با توجه به مسئولیت وزیر ترکی در زمینه حمل و نقل و ارتباطات، مروری بر همکاریهای دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات و پستی کرد و خواستار توسعه مناسبات دو کشور در کلیه زمینه ها شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی و رفع موانع و مشکلات موجود در همکاریهای حمل و نقلی و تردد جاده ای در مرزهای دو کشور، خواستار برگزاری هر چه زودتر هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل و نقل دو کشور در تهران شد.

واعظی همجنین از حمایت و پشتیبانی ترکیه از کاندیداتوری کشورمان در شورای راهبری اتحادیه جهانی پست تشکر کرد.

وزیر ترک نیز ضمن تشکر از حمایتهای ایران از دولت ترکیه اعلام کرد: ایران همسایه و دوست ما است و هیچگاه نقش ایران را در روزهای سخت فراموش نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاریخ طولانی، اهداف و مرزهای مشترک ما را برآن داشته که نسبت به حل و فصل و رفع موانع کوچک اقدام نمائیم و مایلیم که در ارتباط و اتصال شبکه دو کشور در زمینه فیبرنوری و همچنین ترانزیت و عبور و مرور کامیونها و توسعه حمل و نقل بین دو کشور همکاری ها را گسترش دهیم.

وزیر ترک که با توجه به مسئولیت جدید خود در وزارت حمل و نقل و ارتباطات، در آینده نزدیک به کشورمان سفر خواهد کرد، در ادامه بر توسعه همکاریهای حمل و نقل دریائی و هوایی تاکید نمود و خواست نسبت به توسعه پروازهای دو کشور توافقات جدیدی صورت گیرد.

گفتنی است، طرفین توافق کردند با توجه به برنامه ریزی سفر مقامات عالی دو طرف در ماههای آینده به دو کشور، سریعاً نسبت به ساماندهی مطلوب و همکاریهای حوزه ارتباطات و حمل و نقل تصمیمات قاطع اتخاذ گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-05 17:47

افزودن دیدگاه جدید