کد مطلب: 

190938

انتقال تجربیات سوئد در حوزه‌ی دولت الکترونیک به ایران

واعظی در دیدار با وزیر امور مدنی سوئد، اظهار کرد: تکمیل دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت‌های سوئدی استفاده کنیم.
انتقال تجربیات سوئد در حوزه‌ی دولت الکترونیک به ایران

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به همراه تنی چند از مدیران بخش دولتی و خصوصی به سوئد سفر کرده است، با شکرابی وزیر امور مدنی سوئد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

واعظی در این دیدار گزارشی از پیشرفت های کشور در حوزه ICT و دستاورهای سال های اخیر و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این حوزه را به اطلاع وزیر سوئدی رساند.

وی همچنین افزود: نیاز به افزایش خدمات بیشتر و توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه اینترنت در ایران کماکان نیاز به همکاری مشترک با کشورهای دارای تکنولوژی های پیشرفته دارد.

واعظی در ادامه بیان کرد: تکمیل دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی در جهت پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایران است و امیدواریم بتوانیم در این راستا از تجارب شرکت های سوئدی استفاده کنیم.

وزیر امور مدنی سوئد نیز در ادمه ضمن استقبال از توسعه مناسبات و ظرفیت های موجود بین دو کشور، اظهار کرد: دولت الکترونیک به طور کامل در کلیه بخش های مالیاتی، آموزشی، بهداشت و درمان و کلیه فعالیت های مربوط به شهرداری ها به صورت برخط محقق یافته و خدمات آن به مردم ارائه می گردد، که این تجربه می تواند به سهولت در در اختیار ایران قرار بگیرد.

وزیر امور مدنی سوئد که مسئول ایجاد دولت الکترونیک در این کشور است، اعلام کرد: ما آمادگی داریم اگر در راستای استقرار کامل دولت الکترونیک در ایران نیاز به ارائه خدمات و دانش فنی باشد، آن را در اختیار شرکت های متقاضی ایرانی قرار دهیم.

وی ضمن استقبال از تلاش نهادهای ایرانی در ایجاد و استقرار دولت الکترونیک در ایران، خاطرنشان کرد: هرگونه سرمایه گذاری، اصلاح روش و قوانین در زمینه دولت الکترونیک قطعا می تواند منافع سرشاری در کاهش هزینه های مختلف و روان سازی نظام اداری و اقتصادی کشور ها شود.

شکرابی در پایان گفت: جامعه بین المللی باید خود را متعهد به ارائه و انتقال اینگونه خدمات به سایر جوامع بداند و سوئد نیز در این زمینه آمادگی لازم را برای همکاری با دیگر جوامع دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-16 12:53

افزودن دیدگاه جدید