کد مطلب: 

189385
ادعای توخالی تلگرام مینی بر امن‌ترین اپلیکیشن‌ پیام‌رسان؛

تلگرام هک شد؛ شماره و چت 15 میلیون ایرانی لو رفت!

هکرهای ایرانی شماره تلفن 15 میلیون کاربر ایرانی تلگرام را بدست آوردند. این هکرها با یک ترفند مبتنی بر پیامک به حساب‌های کاربری ایرانی‌ها دست پیدا کرده‌اند.
تلگرام هک شد؛ شماره و چت 15 میلیون ایرانی لو رفت!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از رویترز، هکرها با یک ترفند مبتنی بر پیامک به حساب‌های کاربری ایرانی‌ها دست پیدا کرده‌اند. این ترفند به آن‌ها اجازه داده به آرشیو پیام‌ها و لیست دفترچه تلفن کاربران دسترسی پیدا کنند.

بر اثر این حمله‌ی هکری که به گفته ی رویترز امسال رخ داده و تاکنون گزارش داده نشده، تلفن‌های تماس 15 میلیون کاربر ایرانی بدست هکرها افتاده است.

کارشناسان می‌گویند که آسیب پذیری تلگرام در زمان ارسال پیامک فعال سازی پدیدار می‌شود. زمانی‌که کاربران از تلفن همراه جدیدی وارد تلگرام می شوند، تلگرام کد امنیتی را از طریق پیامک برای آن ها ارسال می‌کند. این پیامک که از طریق اپراتورهای تلفن همراه ارسال می شود، توسط هکرها ردیابی می‌شود.

هکرها همچنین با استفاده از آسیب پذیری تلگرام می توانند به چت‌های قبلی کاربران دسترسی پیدا کنند.

در حالی‌که ظاهرا تلگرام ادعا می‌کند امن‌ترین اپلیکیشن‌ پیام‌رسان در دنیاست ولی گاها خبرهای اینچنینی درباره‌ی باگ‌های امنیتی آن منتشر می‌شود؛ با این‌حال کاربران می‌توانند با بهره گرفتن از گزینه‌های امنیتی بیشتر که به‌ طور پیش‌فرض در تلگرام غیرفعال هستند، تا حد امکان از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود محافظت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-02 22:40

افزودن دیدگاه جدید