کد مطلب: 

188842
وعده‌ی خرید اینترنتی ایرانیان از آ‌مازون و eBay محقق شد؟

مذاکره برای ورود ویزاکارت و مسترکارت به ایران؛ این بار شرکت پست!

در حالی که تا کنون مذاکرات بانک‌های معتبر داخلی با طرف‌های خارجی برای ورود ویزاکارت و مسترکارت به ایران بی نتیجه مانده است، هم اکنون مدیرعامل شرکت پست از مذاکره با یک شرکت خارجی در سوئد درباره مسترکارت و ویزاکارت خبر می‌دهد.
مذاکره برای ورود ویزاکارت و مسترکارت به ایران؛ این بار شرکت پست!

به گزارش خبرنگار سیتنا، دریافت کارت‌های بین‌المللی بانکی تبدیل به یکی از رویاهای ایرانیان شده است و هر از چند گاهی شرکتی و یا یک صرافی اعلام می‌کند که برای ایرانی‌ها ویزا و مستر کارت صادر می‌کند. بسیاری از مشتاقان این بازار و یا کسانی که به هر دلیلی نیازمند انتقال وجه بین‌المللی هستند مسیر پیشنهادی آنان برای صدور ویزا کارت و مستر کارت را طی می‌کنند فارغ از اینکه ممکن است پولشان در یکی از حساب‌های بانکی اروپایی و یا آمریکایی بلوکه شود.

هر چند با رفع بخشی از تحریم‌های بانکی به نظر می‌رسد این مسیر پرخطر تا حدودی امن‌تر شده باشد اما بدون ریسک نیست. صدور کارت بانکی بین‌المللی از قبیل ویزا و مستر کارت وظیفه یک صرافی نیست. معمولا این تکالیف برعهده بانک‌ها و یا شرکت‌های طرف قرارداد بانک‌ها مانند PSP هاست. اما در شرایط فعلی به دلیل محدودیت قانونی که بانک‌ها با آن مواجه هستند صرافی‌ها با عقد قراردادی با یکی از بانک‌های خارجی اقدام به صدورکارت می‌کند.

در همین حال، مذاکرات مستقیم بانک‌های ایران با طرف‌های غربی و اروپایی برای ورود ویزاکارت و مسترکارت به ایران نتیجه بخش نبوده است و در شرایط فعلی بانک‌های ایران سیستم‌های اتصال به شبکه‌های بانکی بین‌المللی از طریق کشورهای چین و ژاپن را برای آغاز کار در این زمینه انتخاب کرده اند، اما بازار آن‌ها در حد مستر کارت و ویزا کارت وسیع نیست.

اما بتازگی حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست، از مذاکره با یک شرکت خارجی در سوئد درباره مسترکارت و ویزاکارت خبر داده و گفته است: اکنون مقدمه کارها درحال انجام است و امیدواریم این امکان به زودی فراهم شود تا ایرانیان بتوانند از این مزیت بهره مند شوند.

البته مدیرعامل شرکت پست در خصوص نتایج وعده‌ها و توافق نامه‌های بین المللی ماه‌های اخیر شرکت تحت مدیریتش در خصوص مواردی که مستقیم در حیطه‌ی مسوولیت این شرکت است توضیحی نداده است، که از جمله‌ی این وعده‌ها می‌توان به خرید اینترنتی از سایت‌هایی چون آ‌مازون و eBay اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-17 10:52

افزودن دیدگاه جدید