کد مطلب: 

186005

اساسی‌ترین راهبرد مخابرات توسعه سرمایه گذاری‌های جدید است

سرپرست شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی هلدینگ های کشور با بیان اینکه در سا ل 95 بالغ بر ٢۶ هزار میلیاردریال و در 5 سال آینده ٧٢ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهیم داشت، گفت: اساسی ترین راهبرد مخابرات توسعه سرمایه گذاری های جدید است.
اساسی‌ترین راهبرد مخابرات توسعه سرمایه گذاری‌های جدید است

به گزارش سیتنا، در نشست هم اندیشی با شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه گذاری کشور که در نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اول و وزرای اقتصاد و صنعت و معدن برگزار شد، مهندس دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: در حوزه مخابرات اقدامات خوبی انجام شده است و کمیته ویژه ای برای انطباق سیاست ها و برنامه های شرکت با سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

سرپرست شرکت مخابرات ایران  گفـت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال  اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده که مفهوم آن این است که این مهم در راهبرد ها و سیاست ها و.برنامه ها برجسته تر مد نظر و عمل قرار گیرد و در این میان مخابرات به عنوان یکی از بزرگترین دستگاه خدماتی ویکی از بنگاههای بزرگ اقتصادی کشور می تواند نقش خوبی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی و کار افرینی کشور داشته باشد.

وی افزود: شرکت مخابرات بعد از خصوصی سازی بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است و قابلیت پرداخت ۵ هزار میلیارد در سال را دارد.

مهندس دهناد با تشریح سیاست های مخابرات ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: فوری ترین و ضروری ترین کار این است که راهبردها و سیاست ها ی اقتصاد مقاومتی که محور های آن بر اساس نیاز کشور و به صورت عالمانه تدوین شده است، ذیل سندچشم انداز کشور در هر مجموعه اقتصادی به برنامه های عملیاتی و به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب، به اقدام و عمل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه درتحقق این مهم، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید نقش محوری داشته باشد، تاکید کرد: انتظاری که از دولت محترم داریم این است که برای هر مجموعه اقتصادی ازجمله مخابرات بسته حمایتی ویژه که الزاما هم مالی نیست تهیه شود تا دولت  محترم در شرایط پس از تحریم با شتاب بیشتری در تحقق سند چشم انداز کشور و اجرایی کردن الزامات اقتصاد مقاومتی موفق باشد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های قدرت ملی قدرت اقتصادی است، ادامه داد: جمع حاضر، بخش های مهم و تاثیر گذار در حوزه اقتصادی کشور هستند که با جهت دهی و هم افزایی می توانند سهم مهمی در اتقای قدرت اقتصادی و نهایتا قدرت ملی کشور داشته باشند.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات باعث اشتغال زود بازده  به ویژه برای فارغ التحصیلان و ارتقای سطح خدمات به مردم می شود.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهورنیز در نشست هم اندیشی با شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه گذاری کشور اظهار داشت: شرکت ها و بنگاه های بزرگ سرمایه گذاری نقش پراهمیتی در اقتصاد ایران دارند و انتظار دولت از آنها این است که برای راه اندازی تولید، توسعه صادرات، افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی در کشور گام بردارند و دولت نیز با تمام قدرت از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی رسالت سنگینی بر دوش دارند، افزود: بخش خصوصی توانمند و قدرتمند می تواند موجب تقویت دولت شود و اگر بخش خصوصی دارای ضعف باشد، دولت نیز تضعیف خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور توسعه صادرات غیرنفتی در سال 95 را از دیگر اولویت های مهم دولت عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی و رونق بخش تولید نمی توانیم فقط به بازار داخلی اکتفا کنیم بلکه باید به دنبال بازارهای خارجی باشیم و این موضوع ایجاب می کند که توسعه صادرات غیرنفتی را جدی بگیریم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم تسهیل فضای کسب و کار بعنوان یکی دیگر از برنامه های دولت در سال 95، تصریح کرد: ایران هم اکنون در زمینه کسب و کار از جایگاه مطلوبی در سطح جهان برخوردار نیست و همه باید کمک کنیم تا موانع موجود در بهبود فضای کسب و کار را برطرف سازیم.

جهانگیری تاکید کرد: دولت مصمم است موانع پیش روی بخش خصوصی را برطرف کند و خوشبختانه این رویکردی است که در همه اعضای دولت تدبیر و امید وجود دارد و به این نتیجه رسیده ایم که تنها راه حل مشکلات اقتصاد کشور میدان دادن به بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سرمایه گذاری در کشور از شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری خواست در سال جاری به دنبال منابع خارجی و فاینانس باشند و با رویکرد صادرات در کشور سرمایه گذاری و تولید کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به یکی از مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه گذاری کشور مبنی بر نیاز به تضمین، گفت: دولت تلاش می کند دغدغه شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاری هستند و مشکل تضمین دارند را مرتفع کند.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان توسعه تجارت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نمایندگان و مدیران شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه گذاری کشور به بیان دستاوردها، مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند و پیشنهادات و دیدگاه هایشان را برای حل مشکلات اقتصادی کشور ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-06 16:27

افزودن دیدگاه جدید