کد مطلب: 

182638

توسعه تعاملات آموزشی حوزه ICT ایران و افغانستان با محوریت دانشکده پست و مخابرات

در بازدید وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان و هیات همراه از دانشکده علمی- کاربردی پست و مخابرات، بر افزایش تعاملات آموزشی طرفین تاکید شد.
توسعه تعاملات آموزشی حوزه ICT ایران و افغانستان با محوریت دانشکده پست و مخابرات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علمی- کاربردی پست و مخابرات، عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان که به دعوت دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، به ایران سفرکرده است، صبح امروز به اتفاق هیات همراه در دانشکده علمی - کاربردی پست و مخابرات حضور یافت و درخصوص افزایش همکاری های آموزشی طرفین با مسئولین دانشکده به بحث و گفتگو نشست.

دکتر وحید یزدانیان، سرپرست دانشکده طی گزارشی از وضعیت آموزشی و اقدامات اجرایی دانشکده در حوزه های مختلف مخابرات و پست بر نقش آفرینی دانشکده در حوزه های تخصصی آموزشی تاکید کرد.

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان نیز ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی و زبانی دو کشور، بر توسعه همکاری های دوجانبه در ابعاد منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به پیشینه همکاری های بین دو ملت می توان در حوزه های تخصصی مرتبط با پست و مخابرات نیز پروژه های مشترک تعریف و اجرا کرد.

وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان در ادامه تاکید کرد: شاید قدیمی ترین پست جهان در این منطقه، وجود داشته باشد. از کارونسراها تا چاپارهای موجود در این منطقه می توان متوجه شد که ما و شما دارای تمدن غنی پستی هستیم.

وی ادامه داد: اینترنت موجود در افغانستان نیز از ایران تامین می شود. البته طی یک تا دو سال آینده از طریق فیبر نوری با چین متصل می شویم و پس از آن ایران با ترانزیت افغانستان می تواند به چین متصل شود و در نهایت می توان گفت رابطه حوزه اینترنت ما و شما، برد-برد است و هر دو طرف می توانند از این تعاملات منتفع شوند.

وی افزود: بخشی از جوانان تحصیل کرده افغانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از ایران فارغ التحصیل شده اند و این نکته نشان دهنده عمق تعاملات آموزشی دو کشوراست.

وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان ضمن تاکید بر تعریف پروژه های مشترک، تعاملات رو به گسترش ایران و افغانستان خصوصاً در حوزه آموزش های تخصصی پست و مخابرات را برشمرد.

دکتر یزدانیان نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی و زبانی دو کشور بر طراحی و اجرای پروژه های تخصصی با محوریت دانشکده علمی- کاربردی پست و مخابرات تاکید کرد.

وی خطاب به وزیر مخابرات و فناوری افغانستان و هیات همراه، گفت: دانشکده در سه حوزه آماده همکاری با آن وزارت محترم است. یکی اینکه آماده ایم تجربیات دانشکده در تشکیل و آماده سازی گروه تخصصی پست افغانستان را در اختیار قرار دهیم. دیگر آنکه آماده ارائه استانداردهای مورد نیاز مرکز آموزش تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان هستیم.

وی ادامه داد: در نهایت آمادگی خود را برای ارائه آموزش های تخصصی به نیروهای فعال در پروژه های کشور افغانستان که توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی اجرا می شود، اعلام می کنیم.

پس از پایان جلسه، وزیر مخابرات افغانستان و هیات همراه از آزمایشگاه های تخصصی در محل دانشکده بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-09 14:09

افزودن دیدگاه جدید