کد مطلب: 

18070

واعظی: همکاری اپراتورهای تلفن همراه با دانشگاه‎ها برای تولید نرم‎افزارهای کاربردی قابل تقدیر است/ با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش، پژوهشگاه ICT را فعال کردم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست حمایت از تولید داخل که با حضور اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران، سندیکای صنعت مخابرات و شرکت های PAP برگزار شد، با تاکید بر حمایت ویژه‎ی مجموعه‎ی وزارت ارتباطات از تولیدات داخل، خواستار استفاده‎ی حداکثری از این تولیدات در بخش های مخابراتی و ارتباطی کشور شد.
واعظی: همکاری اپراتورهای تلفن همراه با دانشگاه‎ها برای تولید نرم‎افزارهای کاربردی قابل تقدیر است/ با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش، پژوهشگاه ICT را فعال کردم

به گزارش سیتنا، دکتر "محمود واعظی" با اشاره به جلسات گذشته خود با بخش خصوصی، افزود: باید حاصل این نشست‎ها رسیدن به راه حل های مشخص و کاربردی باشد که در آن زمان بندی و متولی مشخص معلوم شده است.

وی با اعلام حمایت از بخش خصوصی، ادامه داد: ما زمینه را برای بخش خصوصی فراهم می‎کنیم تا در این عرصه حضور یابند و این به خودشان بستگی دارد چگونه از این بستر به صورت حرفه‎ای استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در عین حال، حمایت از بخش خصوصی را ضامن رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: سرعت رشد فناوری در عرصه ارتباطات بسیار سریع است و به دنبال فراهم کردن خدمات و زیرساخت‎های جدید هستیم.

وی با ابراز خرسندی از وجود صمیمت در بین بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی با مشارکت با یکدیگر می‎توانند چندین برند شاخص ایجاد کرده و به رقابت بپردازند، که هم کیفیت خدمات شان افزایش می یابد هم مردم از نتایج این رقابت بهره مند می‎شوند.

دکتر واعظی در ادامه با تاکید بر نقش تحقیق و پژوهش در افزایش کیفیت محصولات داخلی، اظهار داشت: با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش ضمن افزایش ارتباط با دانشگاه ها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را فعال کردم.

وزیر ارتباطات با اشاره به برگزار مناقصه‎ی پروژه‎ی تدبیر در بین شرکت‎های داخلی، گفت: با وجود پیشنهادات خارجی این مناقصه در بین شرکت‎های داخلی برگزار شد.

وی، خاطرنشان کرد: از رقابت در داخل نترسید چرا که باید در داخل رقابت را بیاموزید تا بتوانید در خارج با شرکت‎های بزرگ‎تر رقابت کنید.

دکتر واعظی با اشاره به تشکیل کمیته‎ی ارتقای کیفیت، گفت: در این زمینه هر گونه شکایت و انتقاد مردمی از بخش خصوصی را تا رسیدن به نتیجه دنبال کرده و معتقدم باید خدمات با کیفیت به مردم ارایه شود.

وی عمل به تعهدات بخش خصوصی را اعتبار این شرکت‎ها عنوان کرد و گفت: مردم ما فهیم هستند و با قدرت تشخیص خوبی که دارند متوجه عملکرد ما می‎شوند.

وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش‎های اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دانشگاه‎های کشور در امر تولید نرم افزارهای کاربردی، خواستار فعال تر شدن نهضت تولید محتوا و نرم افزار در داخل و استفاده‎ی بیشتر این اپراتورها از تولیدات داخلی شد.

دکتر واعظی همچنین نگاه مدیریت جدید شرکت مخابرات ایران را به بخش خصوصی حمایتی و هم راستا با وزارت دانست و افزود: نگاه مخابرات به PAP ها نباید رقابتی بلکه حمایتی و برد-برد باشد تا هر دو طرف و در نهایت مردم سود ببرند.

وی در عین حال از PAPها نیز خواست مشتری مداری را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-05 11:10

افزودن دیدگاه جدید