کد مطلب: 

172185
معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر خبر داد:

راه‌اندازی 28 کیوسک شهرنت در سطح کشور

معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر از راه‌اندازی 28کیوسک شهرنت در فاز اول این طرح و در سطح کشور خبر داد.
راه‌اندازی 28 کیوسک شهرنت در سطح کشور

به گزارش سیتنا، مهندس عبدالرضا گلزاری با اشاره به وضعیت بانکداری الکترونیک ایران اظهار کرد: بر اساس آمار دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، کشور ایران از لحاظ شاخص دولت الکترونیک در سال2005 در بین 193کشور جهان، رتبه 98 را داشته است که این آمار در سال2011 به رتبه102 و در سال‌2015 به 105 تنزل یافته است.

وی افزود: در این حوزه، ایران در میان کشورهای خاورمیانه، رتبه هفتم را دارد همچنین از نظر بانکداری الکترونیک نیز در میان 60کشور جهان، رتبه 58 را داریم که این آمار بسیار نگران‌کننده و بیانگر ضرورت اقدام سریع در جهت ارتقاء جایگاه ایران در حوزه بانکداری الکترونیک است و بخش اعظمی از این وظیفه خطیر بر عهده بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است.

معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر با بیان این ‌که توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کاهش بهای تمام‌شده تولید و خدمات از محورهای مهم و استراتژیک پیشرفت کشورها محسوب می‌گردند‌، تصریح کرد: در مبادلات تجاری جهان، بانکداری الکترونیکی موجب صرفه‌جویی معادل 10 تا 20درصد رقم مورد مبادله می‌شود که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش بهای تمام‌شده کالاها و خدمات داشته باشد‌.

گلزاری در ادامه با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری‌اطلاعات و توسعه خدمات مدرن، افزود‌: خوشبختانه طی چند ماه گذشته بانک شهر با ارائه راهکارهای جدید‌، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با هدف کاهش بهای تمام‌شده خدمات را در دستور کار خود قرار داده است‌.

معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر، تصریح کرد: در این زمینه، راه‌اندازی کیف پول الکترونیک به منظور مدیریت پول خُرد در سطح کشور با هدف یکپارچه‌سازی خدمات شهروندی و کیوسک‌های الکترونیک به منظور انجام مبادلات بانکی غیرشعبه‌ای‌، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است‌.

مهندس گلزاری خاطرنشان کرد: توسعه کیوسک‌های شهرنت به عنوان پیشخوان الکترونیکی بانکی در سطح کشور یکی از اساسی‌ترین اقدامات در زمینه گسترش بانکداری الکترونیکی است که در فاز اول به عنوان طرح پایلوت، در 28نقطه کشور این کیوسک‌ها نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند‌.

به گفته وی، در حال حاضر30نوع خدمت مختلف برای این کیوسک‌‌ها تعریف شده که در فاز اول، برنامه‌ریزی لازم برای ارائه 13خدمت انجام شده است‌.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ VTM در این کیوسک‌ها اظهار کرد‌: این دستگاه در ایران برای اولین بار عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با استفاده از فناوری کنفرانس از راه دور‌، تعامل بین مشتری و فرد مستقر در شعبه مجازی بانک برقرار و خدمات بانکی مورد نیاز به مشتری ارائه می‌شود.

این مدیر بانک شهر، افزود: همچنین در ادامه از طریق هماهنگی و در صورت تایید بانک مرکزی، امکان افتتاح حساب با استفاده از ابزار تشخیص هویت و انجام عملیات ویژه بانکی نیز میسر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-09 19:53

افزودن دیدگاه جدید