کدخبر :13406 پرینت
21 اسفند 1392 - 10:25

گرامیداشت سالروز تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

متن خبر

دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت یکصد و سی و هفتمین سالروز تاسیس وزارت متبوعش پیام داد.

 

به گزارش سیتنا در متن این پیام آمده است: "امروزه، ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرحله تاثیرگذاری بر شئونات مختلف زندگی روزمره مردم گذر کرده و به متن زندگی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ‌جامعه وارد شده است و به همین دلیل،از آن به عنوان عامل اساسی و تعیین‌کننده برای جوامع بشری یاد می کنند.
و این مهم در شرایطی رخ می دهد که بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تجربه‌ی تغییر و تحولات عظیمی نظیر "به‌کارگیری شبکه‌های باندپهن"، "توسعه شتابان دستگاه‌های هوشمند" و "تقاضای روزافزون مصرف‌کنندگان برای دسترسی دائمی و فوری در هر زمان و هر مکان به خدمات حوزه ICT"، است.
بر همین اساس و با افزایش چشم‌گیر جریان اطلاعات، گسترش سریع خدمات و برنامه‌های کاربردی و افزایش روزافزون پیچیدگی‌ بازارهای جهانی فاوا، نقش و تعهدات مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از پیش گسترده شده است. به گونه ای است که هدف سال 2020 دنیا ، اتصال بیش از 50 میلیارد نفر یا شیء و یا وسیله به یکدیگر است.
هدایت حوزه استراتژیک ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ایجاد فضای رقابتی سالم، شفاف، منصفانه، اخلاق‌مدارانه و عادلانه در بین فعالان این بخش و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در راستای توسعه روزافزون ICT و کشور، بخشی از وظایفی است که بر دوش این وزارتخانه قرار دارد.
در این راستا و تا کنون، اقدام های گسترده ای صورت گرفته و علاوه بر برنامه ریزی برای برداشتن گام بلند در جهت تحقق اهداف برنامه پنجم و فراهم آوردن شرایط بهینه به منظور توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال، فعالیت های کوتاه مدتی نیز در جهت بهبود زیرساخت های موجود اجرایی شده است.
137 سال پیش که وزارت تلگراف تاسیس شد، کسی تصور نمی کرد روزگاری فرا برسد که نقش و جایگاه ارتباطات تا جایی ارتقاء پیدا کند که در دنیای امروز، ICT به عنوان یک عامل پیشران برای توسعه همه بخش ها شناخته شود.
در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که واقعه‌ای مهم در تقویم :.77اریخ کشور است و هر روز برگی تازه از آن ورق می‌خورد، سربلندی و توفیق روزافزون تمامی فعالان بخش دولتی و خصوصی و کارشناسان تلاشگری که با به کارگیری دانش و تجربه خود و نگاهی متفکرانه و دوراندیشانه به آینده، رشد و بالندگی خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را رقم می زنند، از خداوند منان آرزو دارم".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.