کد مطلب: 

284083

تخلف؛ دلیل جریمه شدن گوگل در روسیه!

گوگل به دلیل عدم حذف اخبار جعلی پیرامون جنگ در اوکراین، به پرداخت سه میلیون روبل (حدود ۳۰ هزار یورو) جریمه در روسیه محکوم شد.
روسیه

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از خبرگزاری دولتی تاس روسیه نوشت: دادگاهی در مسکو روز پنجشنبه، گوگل را به دلیل نادیده گرفتن دستور مقامات روسیه و عدم حذف اطلاعات ممنوعه از یوتیوب که ظاهرا حاوی جزئیات نحوه ورود به برخی از تاسیسات حافظت شده و اطلاعات نادرست درباره عملیات نظامی ویژه در اوکراین بود، متخلف شناخت.

روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تلاشهای خود را برای کنترل محتوای آنلاین، افزایش داده است. شبکه اجتماعی «رِدیت» (Reddit) به دلیل عدم حذف محتوای جعلی، سه شنبه هفته جاری، برای اولین بار در روسیه جریمه شد. دادگاهی در روسیه اوایل ماه میلادی جاری، اپل و ویکی‌پدیا را به دلایل مشابه جریمه کرد. بنیاد ویکی‌مدیا که مالک ویکی‌پدیا است، بارها جریمه شده است، اما به گفته یک سخنگوی بنیاد ویکی‌مدیا، حاضر به انجام هیچ کدام از درخواست‌های حذف اطلاعات نشده است. گوگل هم با این جریمه ها بیگانه نیست. این غول اینترنتی آمریکایی در سال میلادی گذشته، به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که ظاهرا حاوی ادعاهای نادرست درباره جنگ در اوکراین بوده، به پرداخت جریمه سنگین ۲۱.۱ میلیارد روبل (بیش از ۳۶۰ میلیون یورو در آن زمان) محکوم شد.

بر اساس گزارش پولیتیکو، گوگل مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری غربی دیگر، فعالیت‌های خود را در روسیه به دلیل تحریم‌های غرب و اقدامات متقابل روسیه و تا حدودی، به دلیل فشار دولت اوکراین برای ایجاد محاصره دیجیتال برای جلوگیری از دسترسی روسیه به خدمات، تعدیل کرده است. زیرمجموعه گوگل در روسیه در سال ۲۰۲۲، اعلام ورشکستگی کرد، زیرا اقدامات مسکو علیه این شرکت آمریکایی، انجام فعالیت در این کشور را غیرممکن کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-08-19 07:42

افزودن دیدگاه جدید