کد مطلب: 

282414

ضرورت بومی‌سازی تجهیزات مورد استفاده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با تلاش جوانان و نخبگان ایرانی، محصولات دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیاز داخل می‌توانند در حوزه بین الملل هم حرفی برای گفتن داشته باشند.
 محمد جعفرپور

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جعفرپور در گفت‌وگو با آنا درخصوص ضرورت بومی‌سازی تجهیزات مورد استفاده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تجربه‌های موفق کشور نشان داده است که توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بالاست و جوانان نخبه توانستند به خوبی در این حوزه کار کنند. ما هم در شرکت ارتباطات زیرساخت تلاش کرده‌ایم حداکثر استفاده را از ظرفیت و توانمندی‌های این شرکت‌ها داشته باشیم.

اجرای بزرگترین پروژه بومی شبکه انتقال توسط دانش‌بنیان‌ها

وی پیرو حمایت از دانش‌بنیان‌ها در حوزه زیرساخت ادامه داد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است ما قرار داد بزرگترین پروژه بومی شبکه انتقال را با یک شرکت دانش‌بنیان بستیم که فاز اول و دوم این پروژه به پایان رسیده و در حال حاضر در فاز انتهایی قرار دارد.

جعفرپور با اشاره به اینکه این محصولات دانش بنیان پاسخگوی نیاز شبکه داخلی است، ادامه داد: محصولات دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیاز مجموعه‌های داخل کشور توانسته است مشتریان خارجی هم داشته باشد.

درخشش دانش‌بنیان‌های حوزه ICT در بازارهای بین‌الملل

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت بیان کرد: ما در حوزه‌های مختلف با دانش‌بنیان‌ها کار می‌کنیم و اگر حمایت لازم صورت بگیرد و به صورت عملیاتی محصولاتشان استفاده شود قطعا این شرکت‌ها در کشور رشد می‌کنند و حتی می‌توانند در حوزه بین الملل هم حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی درباره نسبت نمایشگاه‌های فناورانه‌ای، چون الکامپ با واقعیت موجود در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت کشور در این زمینه بیشتر از چیزی است که در نمایشگاه الکامپ می‌بینیم. مثلا در حوزه مربوط به حملات «دی‌داس» (DDos) ما از توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی استفاده کردیم و نتیجه بسیار مطلوبی هم گرفتیم.

جعفرپور در پایان افزود: امیدواریم سال آینده نمایشگاه را در سطح گسترده‌تری مشاهده کنیم و حضور کشور‌های دیگر را در آن پررنگ‌تر ببینیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-07-05 12:45

افزودن دیدگاه جدید