کد مطلب: 

273303

نماینده مجلس: طرح صیانت از فضای مجازی مجدداً بررسی می‌شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طرح صیانت مجدداً در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بررسی می‌شود زیرا فضای مجازی معایب و مزایایی دارد و اگر آن‌ را قانونمند نکنیم خطرات آن متوجه نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها خواهد بود.
حسین بامیری

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، حسین بامیری با بیان اینکه اگر فضای مجازی را ضابطه‌مند نکنیم آثار زیان‌باری خواهد‌داشت، گفت: برای مثال کشور ترکیه اخیراً قانون مجازات حبس تا سه سال را برای برخورد با دروغ پراکنی در فضای مجازی تصویب کرده است.

وی گفت: دشمن با سناریوهای مختلف به انقلاب حمله کرده و با ناامیدی از آن‌ها به سراغ فضای مجازی آمده است.

نماینده‌ی مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس با اشاره به تصویت قانون اخیر مقابله با دروغگویی در ترکیه اظهار داشت: همه‌ی دنیا برای مدیریت فضای مجازی سازوکاری دارند، مشکل رهاشدگی عجیب در فضای مجازی مال امروز و دیروز نیست و دولت و مجلس گذشته این بحث را جدی نگرفتند.

وی با بیان اینکه طرح صیانت در کمیسیون مجدداً قرار است بررسی شود، تشریح کرد: فضای مجازی معایب و مزایایی دارد و اگر آن‌ را قانونمند نکنیم خطرات آن متوجه نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و اگر فرمایشات رهبر انقلاب را دراین باره مورد توجه قرار می‌دادیم کار به اینجا نمی‌کشید.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مجلس با درنظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی باید به این مسئله ورود آگاهانه کند و اگر مجلس، دولت و قوه‌ی قضائیه ورود نکنند عارضه پیش خواهد آمد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-17 09:55

افزودن دیدگاه جدید